Fast i baksätet

2013-01-25 19:33:29 ,   Allmänt/Vardagsliv
Just nu! The way Ebba likes it.
 
 
Ebba är en riktig famntjej därav min bloggfrånvaro. Hon vill helst sova i famnen hela nätterna och numera på dagarna också om vi inte går med vagnen (på dagen sover hon kortare stunder i babykorgen också men inte flera timmar som hon gjorde förut). Det är ju supermysigt men man hinner inte med så mycket annat och på nätterna oroar jag mig för plötslig spädbarnsdöd eftersom hon vaknar typ direkt jag lägger ner henne på rygg. Nej i famnen ska hon sova. Jag ligger ner fast på en extrakudde och så har jag amningskudden på mig och hon sover i min famn med stöd av den. Hon är i min famn nu också. Ligger och sover i amningskudden och så har jag datorn på amningskudden. Att blogga och läsa bloggar är ju ett intresse så vad gör man inte =)! Tips för att få henne att sova nån annanstans än i min famn på natten?
 
Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om utan om dagens bravader. Max som är ledig från förskolan på fredagar har varit hos min farmor några timmar idag medan jag var in till stan för kiropraktorbesök. Idag knakade det rejält lite överallt så nu blir det besök en gång i månaden. Men inte konstigt att jag har låsningar efter graviditet och nu med bebis. När jag hade varit hos kiropraktorn stannade jag vid köpcentret. Skyndande mig in till HM för att köpa amningstoppar. Har försökt att beställa via nätet men är inte leverans förrän i slutet av februari och en kompis till mig har tittat inne i stan men de hade inte i rätt storlek. Ebba vaknade precis när jag lyfte ur henne ur bilen och vägrade ligga i vagnen så jag bar henne där inne och kände panik inför alla bakterier hon utsattes för och jag såg allas blickar.... dumma människa som tar in en sån liten bebis här....Hade lust att ursäkta mig inför alla att vi knappt vistats i en enda offentlig miljö sen hon föddes och att jag bara skulle ha amningstoppar. Som tur var fanns topparna i rätt storlek och jag skyndade mig till kassan och betalade och sen ut till bilen igen. Ebba gallskrek för var hungrig men såklart hade jag en bra parkering och någon såg att jag skulle lämna den så en bil stod och väntade på att jag skulle backa ut så det var bara att köra iväg. Körde till en annan parkering, satte mig i baksätet och ammade Ebba. Tack gode Gud för tonade rutor =)! Ebba blev nöjd och jag satte tillbaks henne i babyskyddet och skulle gå ut igen. Barnlås! Ja just det... dörren där jag gick in, där Max brukar sitta, är ju barnlåst. Jag kom inte ut. Smidig som ett kylskåp så fick jag klättra till framsätet. Fastnade på lite alla möjliga sätt men till slut var jag bakom ratten igen. Svettig! Skrattade åt mig själv och körde sen hemåt =). Det ljuva småbarnslivet.
 
Nu ska jag fortsätta mysa med min famnbebis och snart blir det fredagsmys. Vi är dock inte riktigt inne i allt detta med att ha två barn ännu och att allt tar tid så Max har inte kommit i säng ännu utan han badar nu. Vi som hoppats på att kunna se På spåret tillsammans ikväll.
 
Kramar till er som kikar in här ♥
 
 
Förresten så har jag lite dålig inspiration till blogginlägg. Något särskilt ni vill fråga eller läsa om?
 
 




Kommentarer
Martina

Jag har samma problem! Grace vill alltid sova i famn eller helst på mig. Hon somnar dock alltid gott efter amning på natten, på sidan. Så det slog mig nu att jag kanske ska testa och lägga henne på sidan istället för ryggen dirket och ojj så gott hon sover nu! Nu ska jag med passa på och sova :)

Svar: Ebba sover oxå bättre på sida men natten till idag sov hon på rygg.... och i fem timmar dessutom =) otroligt!!
Sara

2013-01-25  /  20:06:58  /  http://martyplusone.blogg.se
Johanna

Hahaha, kan verkligen föreställa mig själv i samma situation om ett par månader, svettig och med en gråtig bebis inlåsta i bilen =) Skönt att det gick bra ändå, och att de hade linnena som du var ute efter!

Jag bara längtar så galet mycket efter vår lilla knodd när jag ser bilder på Ebba och dig. Shit, kan det bara gå åtta veckor nu så jag också får bebismysa =)

Och jag gillar sånna här bebisuppdateringar, vardagsinlägg och sånt. Om du vill skull du gärna få sammanställa vad man behöver ha hemma som förstagångsförälder, enligt er/dig. Vi är lite oense här om vad vi verkligen behöver ha hemma till vildingen.

Kram, och hoppas ni får en skön fredagskväll!

Svar: Å vilket bra tips på blogginlägg. Ska absolut fixas =)
Sara

2013-01-25  /  20:49:45  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Maria - Fabulous Life

Haha vilken syn det måste ha varit :)

2013-01-25  /  22:32:11  /  http://Mariafabulouslife.blogspot.se
Mikaela

Igenkänningsfaktorn är hög!Elliot sover helst och bäst på mig men på nätterna försöker jag lägga honom i sleepyheaden i vår säng.Det är svårt att lägga ner honom om han väl somnat på en,vaknar nästan på en gång.Har svårt att komma till ro och somna när han är trött också,om han inte somnar vid amning men där är babybjörn guld värd,somnar på en gång i den.Har ni något babynest?Kan rekommendera det.Som du skriver är man ju orolig när de sover på en på natten och man sover ju själv inget vidare.

Jobbigt det där med affären,i bland måste man ju faktiskt ta sig ut.Har också undvikit affärer och så men mataffären är svår att undgå.Vad typiskt det där med låset på bilen,hade lätt kunnat hänt mig med.Ammade också i baksätet i dag.Va inne på Ikea en snabbis på egen hand medan sambon och Elliot väntade i bilen och när jag står i kassan ringer sambon och jag hör hur lillen skriker och är hungrig,stress stress.

Tycker det är kul att läsa om allt som har med bebisar att göra ;) då våra är jämngamla :)

Hoppas du får en god natt sömn.

Svar: Ja hjälp så deras skrik kan stressa en och just den faktorn att det bara är en själv som kan lindra skriket!!
Sara

2013-01-25  /  23:06:15 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback