Mat v 9

2013-02-25 12:25:47 ,   Allmänt/Vardagsliv Mat och annat gott
Hej måndag! Den tickande bomben sov ända till 5 imorse. SÅ skönt. Mindre skönt för mina bröst. Som tur var va hon riktigt hungrig vid kl. 5 så det ordnade till sig =).
 
Idag håller jag mest på och grejar och fixar här hemma för ska ha hudvårdsparty här ikväll. Min mamma kommer och visar produkter från Blue och vi ska få behandla våra fötter. Blir lyxigt. Men framförallt kul med besök. Max har lekt bra på förmiddan och Ebba har sovit en del så jag har hunnit med att plocka undan lite här hemma. I eftermiddag ska jag baka citron- och marängpaj. Mitt absoluta favoritfika just nu. Ni ska få recept!
 
Ny vecka är det ju också och denna vecka har vi Linas matkasse som levereras ikväll så från och med imorgon blir det mat därifrån. Ikväll innan partyt så äter vi rester från igår!
 
Måndag: Thaikyckling med grönsaker och ris
Tisdag: Spättarullader med kokt potatis och sambaldressad sallad
Onsdag: Tunnbrödswrap med grekiska kalvfärsjärpar och olivtzatziki
Torsdag: Fläskkotlett med gul tomatsås och fröig sallad
Fredag: Pappardelle con aglio e finocchio fritto
Lördag: Marockansk kyckling med tomatpilaff och spetskål i apelsindressing
 
 
Någon kunnig på italienska som kan berätta för mig vad fredagsrätten är? Jag förstår att det är pasta och sen har jag ingen aning =)!




Kommentarer
Louise

Min italienska säger mig att det är pasta med vitlök och stekt fänkål:)

Svar: Å tack! låter spännande =)!
Sara

2013-02-25  /  13:01:12 
Becka [fotoblogg]

Åh, så otroligt gott. ♥

2013-02-25  /  20:35:24  /  http://photos-by-becka.fotoblogg.nu





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback