Mat v 6

2013-02-04 18:12:47 ,   Mat och annat gott
Tänkte att jag kan dela med mig av vad vi ska äta den här veckan. Jag gjorde alltid det för några år sen här i bloggen! Vi har alltså Linas matkasse varannan vecka så denna vecka får vi komponera ihop själva. Detta blir det:
 
Måndag: Spagetti och köttfärssås
Tisdag: Kyckling i ugn med grönsaker. Recept här!!
Onsdag: Stuvade makaroner och korv
Torsdag: Biffar, klyftpotatis, svampsås, wokad paprika
Fredag: Varm smörgåstårta
 
Jag är väldigt dålig på att äta bra frukost som jag blir mätt och mår bra av. Jag kan inte äta för mycket bröd för får ont i magen då. Hälsokokboken, som ju är min favoritkokbok, har gett mig bra tips som jag tagit tillvara på: ha linfrön i smoothie (smoothien gör jag på yoghurt, frysta bär, lite juice) och äggröra med granatäpplekärnor. Linfröna har dessutom gjort underverk för min mage eftersom jag fortfarande äter järntabletter pga blodförlusten efter förlossningen och ni vet ju vad järn kan göra med tarmbalansen =)!




Kommentarer
Linda

Kan tänka mig att det var skönt att skippa handla mat inför veckan!

2013-02-04  /  22:45:01  /  http://familyspace.blogg.se
Sandra

Undrar hur du gör varm smörgåstårta? Tacksam för svar :)
Med vänlig hälsning, Sandra
Ps. Fin blogg du har, brukar kika in ibland Ds.

Svar: Jag skriver ett inlägg om det så håll utkik =)! Tack för att du kikar in hos mig =)
Sara

2013-02-08  /  07:56:56 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback