Utfrågning

2013-12-14 14:10:32 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ahhh.... lugnt och tyst här hemma. Mycket ovanligt. Bara tvättmaskinen som hörs.
 
Marcus och Max är på Bra & begagnat och Ebba sover. Egentligen ska jag göra Rocky road nu men jag valde att bara sätta mig i soffan en stund och lyssna på tystnaden. Tänkte dessutom passa på att fråga ut er som läser här inne. Elakt va?! Nej men det är ju snart jul och detta år närmar sig mot sitt slut så är bara lite allmänt nyfiken.
 
1. Vad önskar du dig i julklapp?
2. Vad är det bästa/roligaste och sämsta/tråkigaste som hänt detta år?
3. Förhoppningar inför nästa år?
 
Eftersom jag frågar er så ska jag väl själv svara också. I julklapp önskar jag mig ett smyckesträd, fotokurs, kokbok, kläder....och att vi alla ska få vara friska över julledigheten. Det absolut bästa som har hänt i år är ju såklart att Ebba föddes. Men andra roliga och minnesvärda tillfällen är den fina sommaren och då i synnerhet vår Båstadsemester, alla fredagsmys, vårt besök på Astrid Lindgrens värld och jag är säker på att denna jul kommer bli minnesvärd. Det tråkigaste som har hänt i år är nog när barnen har varit sjuka och sen har sömnbristen varit tung i perioder. Mina förhoppningar inför nästa år är att det ska gå bra att börja jobba igen och att hösten med förskolestart för Ebba och skolstart för Max flyter på bra. Jag hoppas också på att vi ska få mer tid och ork till att bjuda hem vänner på helgerna vilket ju är något jag älskar.
 

Tack för dina svar :)
 
 
 




Kommentarer
Johanna

1. Jag önskar mig inget och förväntar inte att få ngt särskilt. Vi vuxna har en var som vi ska köpa en klapp till för ung 200 kronor, och sen är det bara barnen som får julklappar. Rätt skönt tycker jag!

2. Det bästa som hände i år är ju självklart att Olivia föddes. Men vi har också haft en riktigt fin sommar tillsammans, och hoppas på en lika fin jul. Det sämsta är nog när Olivia varit sjuk och nu när hon har blivit så allergisk, samt att när jag hade en så tuff sista period av graviditeten.

3. Förhoppningarna inför nästa år är att fortsätta njuta av bästa Olivia och D. Att börja plugga och komma in i ett nytt sammanhang. Och att bara få vara familj.

2013-12-14  /  18:46:35  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Linda

1) presentkort på Soda (en klädesaffär) så jag kan köpa något snyggt när min vanliga kropp är tillbaka, inredning, en frisk bebis som kommer kring bf så jag slipper gå över tiden & väger 3,5 kg och en lätt samt smärtfri förlossning. Och såklart frisk familj!!

2) bästa i år var Astons födelse, sommarens semestrar och Thailands semestern när vi fick va lediga ihop.

3) samma som fråga 1, att Leya ska trivas i skolan och få bra vänner, att det kommer gå bra att få ett tredje barn.....

2013-12-15  /  11:54:47  /  http://familyspace.blogg.se
Fia - mamma till Isac

1. Vad önskar du dig i julklapp?
Att alla är glada, att vi får några dagars ostressad vardag. Sen önskar jag mig nog inget speciellt, lugn och ro. Tid att varva ner och lugn.

2. Vad är det bästa/roligaste och sämsta/tråkigaste som hänt detta år?
Roligast har nog varit att få se Isac utvecklas så mycket, lära sig gå, börja på förskolan o se att det går så bra.
Tråkigast har nog varit att gå tillbaka till jobbet då det har varit rätt så tungt med vabb, långa dagar och tiden nu innan K varit klar i skolan.

3. Förhoppningar inför nästa år?
Jag hoppas att förskolan fortsätter bra för I. Att vi får tid att vara tillsammans, hinna umgås. Önskar mig nog mest bara lugn, möjlighet till att vara. Försöka hitta ett hus så småningom.


2013-12-15  /  19:01:14  /  http://fiacaroline.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback