3 advent

2013-12-16 10:27:44 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej veckan innan jul! Dagen började för tidigt och jag kände mig helt energilös kl. 6:30 efter en natt med många uppvak men nu har jag piggnat till och är redo för dagen. Och även redo för en rolig vecka. 
 
Igår var det tredje advent och vi tillbringade dagen med julbord och sedan julfest. Mina svärföräldrar bjöd oss på julbord. STORT tack till er :) Ebba åt bröd, köttbullar, prinskorv och lax. Max han åt mest prinskorv.... och efterrätter! Gott och mysigt. Mina favoriter på julbordet var lax med hovmästarsås, de olika sillsorterna, revbensspjäll, strömming och creme brulée.
 
Sen åkte vi vidare till julfest i kyrkan med luciatåg, drama och fika. Dagen avslutades slumrandes i soffan innan jag tog tag i att gå och lägga mig.
 
Lycka här hemma just nu är att Ebba accepterar att Marcus lägger henne på kvällen. Tjohoo!! Det tog "bara" 11,5 månad. Tidigare har det bara funkat om jag inte är hemma men nu har han lagt henne två kvällar när jag varit hemma och hon har inte demonstrerat. Snarare så att det går lättare än när jag gör det. När jag lägger Ebba busar hon mest. Hon rycker mig i håret och skrattar. Hon har också accepterat att det är Marcus som kommer upp till henne när hon vaknar till på kvällen. Detta innebär att det finns möjlighet till lite kvällsfrihet för mig framöver utan att ständigt behöva springa upp till henne. Det tänker jag framförallt utnyttja på onsdag när det är sista avsnittet av Bonde söker fru ;).
 
Helgens största tårar föll från Max kinder igår när han fick veta att det antagligen inte kommer bli snö i jul.
 
Nu drar jag och barnen till ICA!
 
Julbordsmys




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback