En lugn stund.

2013-04-10 16:36:11 ,   Allmänt/Vardagsliv
Idag har vi en hemmadag. Förmiddagens planer blev inställda så jag och Ebba slappade i soffan. Mys. När jag ätit lunch gick vi och hämtade Max som cyklade hem. Jag har lagat kokospannkakor till mellis och nu har Ebba somnat ute i vagnen och Max tittar på film på övervåningen. Skönt med en lugn stund med en tekopp och en bit mörk choklad.
 
 
Ha ha vilken bild det blev. Jag är inte så farlig som jag ser ut. Jag lovar!!


Det surrar i babyvakten lite då och då så jag får springa ut och gunga lite på vagnen. Ebba sover oftast lite oroligt på dagarna men kommer hon väl in i djupsömn så kan hon sova tre timmar. Det skulle vara bra om hon sov ett tag nu så hon blir en nöjd och glad liten tjej. Det har varit en del gnäll idag för att hon inte kommer till ro.
 
Ikväll ska jag laga fisk och sedan är det ju final i Sveriges mästerkock. Det ser jag fram emot.
 
Hoppas ni har en bra dag!
 
Nej nu surrar det i babyvakten igen......




Kommentarer
Marie

Kokospannkakor lät ju väldigt gott! Hur gör du dem? Ja, lite frustrerande är det när de små har svårt att komma till ro och bara sover korta stunder. Blir lätt små gnälligt då vilket är helt förståeligt! Hoppas det vänder snart! :)

Svar: Ja det var jättegott. Fick receptet från Linas matkasse. 2 dl kokosmjölk, 2 dl mjölk, 2 ägg, 2 dl mjöl och lite salt. Sen kan man har lite bananslantar i smeten
Sara

2013-04-10  /  18:53:09  /  http://Mariesfinafavoriter.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback