Hello halsbränna!

2012-09-03 21:34:00 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Gokväll!
 
Jag tyckte väl att jag kommit lindrigt undan men nu har den börjat återvända alltmer frekvent - halsbrännan! Hade stora problem redan från start med Max i magen men denna gång har den hållt sig under kontroll... tills nu.
 
Inatt vaknade jag och hade massor av halsbränna. Värkte. Fick gå upp och ta gaviscon och satt uppe en stund innan jag kunde lägga mig igen. Hjälpte i alla fall så kunde somna om efter ett tag. Ett ganska långt tag faktiskt på grund av att jag svettades så. Tittade avundsjuk på Marcus som låg under sitt täcke och sov gott medan jag låg i princip naken med svallningar.
 
Det ljuva gravida livet med andra ord! Halsbrännan har hälsat på under dagen och mer nu på kvällen. Ska nog köpa en flaska gaviscon att ha på jobbet också.
 
Efter en 10-timmarsarbetsdag har jag tillbringat kvällen i soffan med Halv åtta hos mig och valt ut bilder till framkallning. Vilket jag hållt på med ett tag men imorn ska de laddas upp så det blir gjort. Nu är det romantik på Ensam mamma söker och jag ska äta en omelett innan läggdags och hoppas på en god natts sömn.
 
KRAM och hoppas ni haft en bra dag ♥




Kommentarer
Nina

usch,denna hemska halsbränna :( jag hade råhemsk med freja. hoppas att gavisconen hjälper något.

2012-09-04  /  10:14:00  /  http://deliciously.se
jonna mamma till Wilja

Nej precis, inte på kryprundor :)

Ät sötmandel :)

2012-09-04  /  10:27:45  /  http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Johanna

Har oxå fått besök av halsbränna. Hade aldrig kunnat tro att det kunde göra sååå ont!

Svar: ja usch det är verkligen hemskt! går inte att föreställa sig innan. Hade mycket problem i slutet av förra graviditeten så får väl räkna med att det kommer bli värre och värre. idag har det dock varit bra. men är ju 16 veckor kvar till bf så lär nog få min beskärda del =)!
Sara

2012-09-05  /  18:14:02  /  http://sannahoj.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback