Vab-dag

2012-10-08 11:19:44 ,   Allmänt/Vardagsliv
Idag är det vård av barn-dag för mig och Max. Hoppas på att han håller sig feberfri hela dagen så vi är back in business imorgon. Han har lekt en stund på förmiddan, ätit köttbullar (som han ville ha efter frukost) och nu har han hamnat i bolibompaträsket!
 
 
Man får ju lyxa till det lite sådana här dagar, eller hur? En kopp te och lite godis är jag värd efter en jobbig natt och sedan några effektiva timmar med frukost, tvätt, ringa ang. ett försäkringsärende m.m. Och apropå försäkringsärende; blev 1200:- rikare på tio minuter genom att anmäla att vi åkte in akut med Max två gånger förra året för hans feberkramper. Har inte tagit tag i att få ersättning tidigare men det var ju superenkelt. Tackar! Och apropå jobbig natt; inatt var första gången jag riktigt längtade tillbaks till min icke-gravida-kropp. Tänk att få vända sig i sängen utan smärta!
 
Nu ska jag strax laga lunch och så får vi se vad eftermiddan bjuder på.




Kommentarer
Anonym

Behöver man stanna kvar inneliggande på sjukhus då, eller räcker det att gå via akutmottagning o sen direkt hem?

Svar: Vi fick en så kallad akutersättning och vet egentligen inte vad den står för. Vi låg ju inne en natt både gångerna men fattade på henne som att man bara får ersättning för övernattningar på sjukhus om det är tre dygn eller mer. Kolla upp med försäkringsbolaget. Man kunde i alla fall bara få akutersättning 2 ggr per år för samma åkomma. Vi har försäkring i folksam genom lärarförsäkringar!
Sara

2012-10-08  /  19:12:53 
Johanna

Gött med lite ersättning! Det kommer ju aldrig till skada ;)

Här vabbas det idag med. Ska ta hand om lilla O, eftersom hans mor verkligen skull behöva jobba nu, då hon varit hemma i en vecka. Hade hand om honom igår med, och int är det lätt när man är lite över året och är sjuk. Usch.

Jag längtar ännu inte efter en ogravid kropp, men däremot så kan jag sukta efter att bara få sova gott en natt, utan kisspauser, hungerskänslor, myrkryp och ryggvärk. Fast jag antar att det kommer vara såååå värt det i slutänden =)

Kram!

Svar: Men stackars O som varit sjuk så länge. Ibland är de där barnbacillerna inte roliga alls!! jag älskar min gravidmage och njuter verkligen av den trots en del andra besvär men det har liksom inte känts riktigt jobbigt nån gång förutom då häromnatten men nu njuter jag av magen igen =)! det där med att sova en hel natt kan man ju fundera på när man får göra nästa gång....!! KRAM
Sara

2012-10-09  /  07:00:44  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback