Bebiskläder

2012-10-29 17:03:08 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Förra helgen la vi in bebiskläder i klädskåpet. Vi hade egentligen tänkt att ha kläderna i vår vita expedithylla som vi har i vårt sovrum men sen så frågade mina föräldrar om vi ville ha en garderob som de hade över så då fick Max den och bebis får därmed klädskåpet som Max haft.
 
Har lånat en del kläder från min kompis Sofia och sen har vi ju ganska mycket kvar sen Max var bebis och så har jag ju köpt lite nybegagnat på bytardagar under hösten. Summa summarum:
 
Strl 50
2 tröjor
4 bodys
2 byxor
2 pyjamaser
 
Strl 56
3 tröjor
10 bodys
8 byxor
1 par sparkbyxor
2 pyjamaser
 
Strl 62
3 tröjor
6 bodys
12 byxor
1 par sparkbyxor
3 pyjamaser
 
 
Allt som vi lagt fram är i princip i fräscht nyskick och bara sådant som vi gillar. En del kläder från Max som bebis får ligga kvar i kartongerna. Sen så har vi ju massor av kläder i större storlekar också men de lägger jag inte fram nu. Konstaterade dock när vi lagt fram och räknat allt att vi inte behöver köpa nåt förutom två pyjamaser i strl 56. I strl 62 köper vi inget mer nu för det är roligare att göra när bebis är född när vi vet om det blir pojke eller flicka. Men jag vill köpa ett par vita och/eller grå newbiebyxor i strl 56 och sen två till bodys i strl 56 för lite nytt ska ju bebis få även från början. Sen så räknar jag med massor av presenter ;) Och om vi får en flicka kommer jag vilja ha massor av rosa, rött och lila =)
 




Kommentarer
Hanna Karlsson

Det är så roligt med bebisförberedelser.

2012-10-30  /  07:00:32  /  http://hannafialotta.blogg.se/
Josefine

Härligt med nån som vill ha rosa till flickor ;-) Det är ju så mkt snack nuförtiden...

Svar: ja det är ju det! sen så vill man ju inte ha rosa på allt men flickig detaljer kan vara roligt. Vi har ju en hel del "neutrala" bebiskläder och jag älskar vitt, beige och sånt men om det blir en flicka så försvinner ju ändå mycket av det vi har för vi har mycket blått och lite typiska pojkiga grejer.
Sara

2012-10-30  /  12:30:57  /  http://josselyn.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback