2012-10-25 22:36:24 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Bild från imorse då Max och jag tittade på bolibompa
 

Hej! Här är det glest mellan blogginläggen. Igår jobbade jag, S och I var här på eftermiddan och på kvällen var jag på Bonde söker fru-mys hos A och nyfödda E. Fullt upp men kul! Idag har det varit jobb igen och nu ikväll har jag varit på Ica Maxi. När jag kom hem för en timme sen hade Marcus städat hela nedervåningen. Så skönt! Nu är vi redo för helg. Idag har min foglossning varit hemsk på jobbet. Fy så ont jag haft. Men vilade när jag kom hem idag och gick riktigt bra att åka och handla ikväll.
 
Nu är det väldigt skönt med helg på intågande. Imorn ska jag bara jobba fyra timmar och ni anar inte hur underbart det känns.
 
Nu ska jag läsa lite bloggar och äta något för att slippa natthungern.
 
 
 
 




Kommentarer
Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

Du har väl inte missat kikat i min blogg och kollat mejlen? ;)

Ha en underbar helg!

Svar: nu har jag kollat och mailat dig =) SÅ kul!!
Sara

2012-10-26  /  08:52:22  /  http://emmashjartan.se
Linda

Jasså max vägde 4,1 kg. Det hade jag ingen aning om... Leya vägde ju 3760 g och då gick jag 2 v över tiden... I skåne (där jag fortfarande går hos bm) erbjuds man två stycken rutinultraljud. Ett i v.18-19 som övriga landet och sedan ett i v.32-33 för att göra en mätning och uppskattning av barnets vikt. För att förebygga svåra förlossningar samt att kunna konstatera barnets position.

Det är jätteskönt. Jag hoppas ju att det är en normal stor bebis som max väger 3900 g eller liknande men man hör så mycket mardröms historier om stora bebisar... Att bebisarna bara blir större ju fler barn man föder, att min mage är så stor osv. Kan ju inte bli annat än nervös.

Svar: Ja han vägde mycket fast han kom dagen innan bf. Men jag reflekterade inte över att han var stor utan det var barnmorskorna som sa att han var det. Sen så gick han ner till 3,5 efter några dagar så då var han ju inte så stor längre. Har inte ens vågat tänkt på vad han skulle ha vägt om jag hade gått över tiden. Hur är det sf-mått nu i förhållande till Leya i magen? Mitt är ju exakt likadant som med Max. Ligger på medelkurvan. Jag frågade barnmorskan om hur mycket sf-måttet säger om storleken och hon sa att det är svårt att veta. Men att om det är väldigt lågt eller extremt högt så skickas man ju vidare på kontroller men att om det är ungefär "normalt" så kan det ändå bli en ganska stor bebis men ingen jättebebis. Hon berättade om fall där hon sf-måttet var lågt och hon skickat på kontroller och sen när bebis föddes så vägde den 4 kilo. Hur exakt är tillväxtultraljudet du ska på? spännande att höra sen och va mysigt för er att se bebis igen. Jag bor helt klart på fel ställe i landet =) Här får man inget utöver det vanliga. KRAM
Sara

2012-10-26  /  09:29:11  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback