Vagn är köpt!!

2012-11-05 21:00:08 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Nu kan ni alla andas ut! Vagnpaniken är över här hemma =)! Helt plötsligt igår fanns den bara där på blocket och jag var först att ringa. Flera som hade ringt och mailat efteråt. Nu har vi en svart skönhet står i hallen och den uppfyller alla krav jag hade: En brio happy i svart med sitt- och liggdel, ej luftpumpade däck, vinkelbart ställbart handtag, maxpris 2500:-, årsmodell 09 eller senare!
 
Ursäkta det konstiga ljuset på bilden
 

Vagnen kostade 2500:- och är årsmodell -11! Mycket nyare än vad jag kunde drömma om i den prisklassen. Så fin!! Det vi måste skaffa är regnskydd till vagnen. Sen så ingick inte åkpåse men vi har en emmaljungaåkpåse sen tidigare så hoppas på att den funkar. Fotade inte sittdelen till vagnen men även den är svart.
 
En nöjd Sara här ikväll =)
 




Kommentarer
Johanna

En sån där vagn ska vi köpa med!!! Tror det är ett mycket bra val =) Du får ge mig en recension sen. Grattis!

Kram

Svar: Va kul! ja jag har hört mycket gott om den. ska ni köpa ny eller kika efter begagnad? ska absolut recensera den sen när bebis kommit =)! är dock sugen på att promenera med den nu men det känns ju lite konstigt! kram
Sara

2012-11-05  /  22:13:58  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Anneli

Grattis till vagnköpet, skönt att ha det avklarat :)

Svar: Tack! Ja så skönt att det är klart =)
Sara

2012-11-06  /  08:44:59  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Johanna

Jo, vi letar också begagnat! Tycker inte att en vagn är värd det pris som den kostar ny. Plus att det finns så fina vagnar som knappt är använda som säljs begagnat nu. Så jag ser ingen anledning till att köpa nytt. Däremot skulle det vara fint med en sån som ni fått tag på, med "böjbart" handtag. Det gillar jag!

Svar: Nya vagnar är ju verkligen hiskeligt dyra! Den vi köpt hade kostat över 7000:- i nypris och vi fick den för 2500:-. Känns som vi gjort ett riktigt kap! Har ni börjat hålla koll på annonser nu? Jag har kollat aktivt i 1,5 månad så tog ett tag innan den perfekta dök upp! Ja böjbart handtag gillar jag verkligen. Vi har den på vår emmaljunga scooter som vi haft till Max sen han var 1 år. Först visste jag inte att brio happy fanns med det men såg en bild nånstans men de flesta verkar ha annat handtag... vet ju inte vad det kallas.... men "bara" höj och sänkbart. Vet du om det böjbara är något som endast senare modeller har?
Sara

2012-11-07  /  07:20:56  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Johanna

Eller hur! Och ja, jag tror verkligen att ni fått tag på ett riktigt kap! Jag har kikat i ett par veckor nu, och mailat på två stycken - men det har varit för sent. Det är ju absolut ingen panik för vår del, men eftersom jag är så säker på vilken vagn jag vill ha så är det ju lika bra att börja spana!

Jo, hitintills så har nog alla Brio haft teleskophandtag, men sen kom det en modell 2011 som hade "böjbart", och sen har även 2012 det. Min syster är nog världens vagntokigaste, det är därför jag har lite halvkoll på sånna här saker ;)

Gillar att den verkar rejäl, att den har lufthjul men att den ändå inte är såpass tung och bycklig som vissa Emmaljungor kan bli. Min syster har en Emmaljunga Edge, och den är verkligen tung som bly. Vill lätt kunna lägga den i bakluckan, eftersom vi kommer bo lite utanför stan och därför kommer köra mycket bil.

Svar: Bra att känna nån som har koll =)! Vi hade en emmaljunga med Max och den var så klumpig och tung. Finns ju emmajungamodeller som är lättare men tycker ändå att brion ser smidigare ut. Om du verkligen är intresserad av nån ni ser på blocket så ring!! jag ringde på annonsen på den vagn vi köpte och några hade redan mailat innan men hon hade inte hunnit svara den men jag var den första som ringde och bokade en tid för att komma och titta. Glad över det nu efteråt för jag brukar vara feg gällande sånt =)! vilken prisklass kan ni tänka er? vad kollar du för årsmodell? färgönskemål? den är superenkelt att fälla ihop brio happyn och även jättelätt att lyfta bort liggkorgen om man vill lämna chassit ute och bära in liggkorgen!
Sara

2012-11-07  /  20:17:46  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Johanna

Jo, jag måste nog börja ringa. Men är ju lite feg med sånt ;) Vi har väl sagt att till årsskiftet ska vi ha vagnen köpt. Det var liksom maxgränsen för mig, och minimigränsen för sambon ;)

Vi har satt max 4500. Men då ska det vara med allt, helst footsack, åkpåse, insats osv. Och helst skulle jag vilja ha en från 2010 och framåt. Såg att även vissa modeller från 2010 hade med böjbart handtag. Och färgen är väl inte sådär superviktig för min del. Men svart, blå eller brun skulle fungera fint. Absolut inte rosa. Röd kanske.

Skönt att den är lätt att fälla ihop! Bakluckan på min bil är inte heller sådär superstor, så då är det bra att den är lätt att plocka isär och fälla ihop. Vi säger att det är en bra vagn du! =)

Svar: hi hi ja man tänker lite olika som blivande mamma och pappa. Marcus har inte varit stressad alls över vagn. Utan det är jag som varit helt besatt av blocket. Nu har jag tagit bort appen från mobilen. Befrielse =)!
Sara

2012-11-08  /  07:44:21  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Eimi

Vi har själv en Brio Happy -10. Dock ska vi köpa en ny till bebis nummer 2. Ska försöka sälja det vi har. Undrar dock vad man ska sälja det för.... Ni köpte eran för 2500 och det var en 09. Den verkar ha annorlunda chassi. våran är en duo är den ni har oxå det?

2012-11-08  /  11:19:49  /  http://eimidevine.blogg.se
Johanna

Jo, nog tänker man olika som mamma och pappa. Kanske särskilt när det är första gången? Jag tycker David är sååååå seeeeg i alla beslut. Och väldigt mycket "måste vi verkligen bestämma det nu" "måste man verkligen ha det"... suck, suck, suck. Fast ändå lite roligt, att vi är så olika. Jag känner verkligen ett så stort behov av att göra iordning, att komma tillrätta och se till att allting finns till lillskrutten. Hade det hängt på David så hade han nog fixat det någon vecka efter ongen tittat ut ;)

Svar: likadant här! då skulle vi nog inte ha några grejer. Men det är ju verkligare för oss kvinnor som bär på barnet. För männen blir det ju inte på riktigt förrän bebisen har kommit!
Sara

2012-11-08  /  22:41:19  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Anna

Ååå ni kommer vara supernöjda! Älskar våran.

Svar: har ni också årsmodell 2011? eller har ni -12?
Sara

2012-11-09  /  09:22:33  /  http://withlovefrom.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback