Pippimönstrat

2012-11-01 10:25:10 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
 
Titta så fint min föräldralediga kollega Anna sytt!
 
Mössa och halsduken/scarfen har jag beställt till Max och bodyn har vi fått i present till bebis. Så fint. Tack ♥
 
Jag går och "gluttar" i klädskåpet med bebiskläder nån gång per dag och förundras över att nån så liten ska komma till oss. Helt otroligt ju! Nu när vi gått in i novembermånad så kan vi säga att vi med största sannolikhet ska få bebis nästa månad! De första höstmånaderna har gått fort nu när jag ser på det i efterhand. Hoppas det inte saktar ner nu. Men bebis får gärna vara kvar i magen till januari. 2 januari har jag beställt att hon/han ska komma ut ;). Då blir det ju nästnästa månad men det klarar jag av.
 
Nytt på krämporfronten är att jag fått ont under den ena foten. Går bra på jobbet när jag går i mina inneskor men gör ont när jag går direkt på golv. Värker lite på natten också. Tecken på att vila mer kanske!
 
Max är lämnad på förskolan för en stund sen och om lite mindre än en timme ska jag åka till jobbet och jobba eftermiddan. Ikväll satsar vi på torsdagsmys med chips och dipp här hemma för imornkväll ska jag ut med mina kollegor. Och man vill ju inte missa chipsen och dippen =)!
 
KRAM
 
(förresten, jag köpte nutella igår. Det borde väl också ingå i att kolhydratladda inför förlossning?! ;) )




Kommentarer
Anneli

Synd att inte jag hade nutella här hemma. Bakat precis kanelbullar o skulle ha varit kul testa nutellafyllning i en del av dem ;-)

Svar: mmm ja det skulle vara fin fyllning =)
Sara

2012-11-01  /  13:45:28  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Johanna

Otroligt fina kläder! Och det är ju hur mysigt som helst att kika på de där små kläderna och fundera på vem som ska fylla ut dem =)

Svar: ja det är ju det =) Har ni handlat mycket kläder ännu?
Sara

2012-11-01  /  13:59:09  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Mikaela

Även jag har gjort en beställning på 2 januari :) Ska bli spännande att se när bebis tittar ut,2012 eller 2013.

2012-11-01  /  15:17:04 
Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11.

Ååå, så fint hon sytt!!! :)

2012-11-01  /  19:50:45  /  http://emmashjartan.se
Johanna

Vi och vi ;) Jo, men nog har det blivit en del. Vi är ena riktiga loppis-rännare, och jag har svårt att avstå när jag ser fina barnkläder till bra priser. Och ofta så är finns det ju ett bra andrahandsvärde i märkeskläderna. Sen har jag börjat sytt lite själv med. Har ju en del fina tyger som sparats för just detta ändamål =)

Svar: det verkar så praktiskt att kunna sy själv men det är inte riktigt min grej tyvärr! tur jag har människor runt omkring mig som kan =) Jag har ju också köpt en del begagnat för riktigt låga priser. Ser ut som nytt! På lördag ska Marcus och jag shoppa lite nytt till bebis. Vill ha några nya plagg och inte bara begagnat efter Max eller andra =)
Sara

2012-11-01  /  19:56:56  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Emily

åh vad fina. :) Älskar pippimönstrat!

2012-11-01  /  21:52:31  /  http://positiivaarne.blogg.se
michaela- med syskon i magen ♥

så himla fina plagg!

2012-11-03  /  14:11:07  /  http://minahjartanochjag.webblogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback