Och så kom vintern!

2012-11-27 21:47:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
 Hej! Efter ett dygns regnande så övergick regnet till snö vid lunchtid idag. Nu är det rena vintervädret här och det snöar fortfarande. Det är SÅ fint ute! Och gladast av alla är Max. När vi kom hem vid kl. 15 idag så gick han runt på gräsmattan i ungefär en kvart och bara log och tittade på spåren som blev i snön. Sen ville han åka snowracer. Min gravida kropp är inte riktigt i form att dra honom på den så vi ringde Marcus på jobbet och gjorde upp att de skulle gå ut och leka när han kom hem från jobbet en timme senare. Så klockan 16.00 stod Max redo i overall! Sen var han och Marcus ute i nästan 1,5 timme och åkte snowracer och byggde snögubbe och snögrotta i mörkret. Nu har det snöat mer så nu syns nästan inte snowracerspåren i snön längre.
 
 
Jag stannade inne och roade mig med att betala räkningarna! Sen så har vi ätit tacos, Marcus har bakat bullar och jag har tagit fram alla adventsstjärnor och ljusstakar. Helt plötsligt blev det liksom julstämning.
 
Och ganska pigg har jag varit ikväll också.... kanske beror på att jag ätit tre biskvier under kvällen. Nu blir det snart nudlar igen innan läggdags ;)
 
KRAM
 
 
 




Kommentarer
Anneli

till sthlm har de lovat snö till imorn så vi får väl se, idag bara regnat regnat regnat- trist!

Svar: Hoppas det övergår till snö! det är ju så mysigt ute nu när det är alldeles vitt =)!
Sara

2012-11-27  /  21:49:35  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Åsa S

Det var värst vad effektiva ni har varit. Blir imponerad av att Marcus hann göra bullar på kvällen med. Jag tycker en kväll går så fasligt fort. Fast det är kanske nu när man har två barn.

Svar: ja jag vet inte vad som tog åt honom igår. Kan säga att vi brukar inte vara så effektiva utan det brukar mest bli slappa framför tv och dator på kvällarna =)!
Sara

2012-11-28  /  07:13:39 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback