Max och Mumin

2012-11-24 10:15:00 ,   Allmänt/Vardagsliv Max
 För några veckor sen fick Max en Muminfilm och den gillar han jättemycket. Igår när vi var på Lindex för att köpa bebispyjamaser såg han en pyjamas med Mumin på och uttryckte att han också ville ha kläder med Mumin på. Jag sa att vi inte skulle köpa det då, men sen så hamnade vi på barnkläder i hans storlek och vad hänger då inte där på en snurra. Jo en t-shirt med Mumin på rea i precis hans storlek. Vill ju inte skämma bort honom men kunde verkligen inte låta bli. Han var så glad och när vi kom hem ville han ha på sig den direkt och sa Tack mamma och jag fick kramar och pussar av honom. Sen började han med sin pysselverkstad. Han ville rita alla figurer i Mumindalen. Han började med Sniff men sen ville han att jag skulle hjälpa till. En del ville han måla fötter på själv men annars satt han lycklig bredvid mig och tittade. Sen klippte vi ut figurerna och han lekte med dem när han tittade på filmen. Efter en stund ville han dock stänga av filmen och så gick han in på sitt rum och lekte med figurerna och pratade. Sen på kvällen fick de sova i han nattduksbordlåda. Varje kväll brukar han lyssna på cd-saga eller musik när han ska sova och gissa om han blev lycklig när jag hittade Muminsången på en skiva =)!
 
Imorse var Mumin det första han pratade om när han vaknade 5.57!
 
Han är verkligen en sån kille som går all in när det gäller något och jag kan gissa att det kommer vara Mumin som gäller några dagar nu =). En paus från RiddarMicke och Jake och Piraterna - lekar! Han utmanar sina föräldrar med alla kreativa idéer som han har för pyssliga är vi inte trots vårt yrkesval.
 

 
 




Kommentarer
Maria - Fabulous Life

Men sötnosen då! Jag förstår att du inte kunde låta bli :) kram på er!

2012-11-24  /  13:15:14  /  http://mariafabulouslife.blogspot.se
Anna - föräldraledig med Saga

Vilken fin t-shirt! Vad gullig Max är. Mumin är populärt här med. Albin brukar studsa runt i soffan och sjunga med när introlåten kommer. "Mamammamamammamamamamma, papappapapappapapa... ;)"

Svar: ja så sjunger Max med. Han går och sjunger på den på förskolan med men ingen av hans kompisar kan den =)
Sara

2012-11-25  /  10:11:07  /  http://withlovefrom.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback