Vet ni vad?

2012-01-19 21:22:11 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag tog en tur till gymmet ikväll. Vet ni när jag var där sist? I augusti. Så nu är jag äntligen igång igen. Jag har varit väldigt stel i nacken idag och suttit i princip still hela eftermiddag på instruktörskurs i hjärt- och lungräddning (jag är nu färdig instruktör) så det var så skönt att träna och få igång cirkulationen i kroppen. Jag tränade inte alls länge men värmde upp på crosstrainern och körde sen några maskiner. Märktes att det var ett tag sen för jag fick gå ner lite på vikterna på maskinerna, men absolut inte mycket. Konditionen på crosstrainern var dock jättedålig men jag har väldigt dålig grundkondition och även när jag tränade två gånger i veckan blev jag trött fort på motionscykeln och crosstrainern. Mitt mål med min träning är dock inte att bränna fett (även om det vore trevligt också) men det handlar mest om att må bra i nacken och styrka upp min rygg.

Lite stolt är jag över mig själv att jag tog tag i att komma igång igen. Och vet ni, det kändes lite som att komma hem. Härligt!

Nu dags att varva ner innan sovdags och imorgon är det fredag =)




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback