Vård av barn

2012-01-23 10:43:07 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Idag är jag hemma med Max som har feber. Vi har köpt en öronfebertermometer och jag är glad att jag litade på min mammainstinkt imorse och inte resultatet av termometern för den visade 36,9. Jag lyckades muta Max och fick använda febertermometern till rumpan istället och den visade på 37,8. Nu är det närmare 38,5. Så är väldigt glad att jag lyssnade på instinkten. Medicin tokvägrar han dock!! Men jag han borde ju inte få kramper för febern verkar ju inte stiga fort. Marcus kommer snart hem på rast och jag ska ge mig iväg och köpa flytande alvedon eller sådana där tabletter som är munsönderfallande (men de kanske bara för större barn?). Vi får se om det lyckas bättre för suppar totalvägrar han. Nåja så länge han verkar må ok så behöver han ju ingen medicin alls.

Är lite julstämning här hemma för Max tittar på Musse Piggs klubbhus firar jul =)





Kommentarer
Linda

Hoppas febern försvinner fort på Max.

2012-01-23  /  13:11:37  /  http://linchisblogg.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback