En dag till

2012-01-24 10:25:02 ,   Allmänt/Vardagsliv
Goförmiddag! Idag är det lite mer fart på Max. Igår på eftermiddagen och kvällen hade han ganska hög feber och låg bara i soffan och tittade på film. Det enda vi fick i honom i matväg var piggelinglass och julmust. Han har haft feber inatt också och sovit lite oroligt men verkar piggare nu. Skönt! Men han är väldigt snorig. Blir en lugn dag idag också och han blir även hemma imorgon. Igårkväll frös jag och hade ont i kroppen men det känns bättre idag. Vill inte bli sjuk!!

Jag håller på med projektet att bränna över bilder till skivor (dvd+r). Vi har alla våra bilder på en extern hårddisk och de senaste årens bilder finns även i min dator. Men det börjar bli utrymmesbrist på datorn så nu bränner jag ut alla på skivor som vi sen ska förvara nånannanstans än här hemma. Hur mycket man än gör back-up så kan ju allt försvinna om det till exempel börjar brinna här hemma. Problemet med detta att bränna över till skivor är att det går åt väldigt mycket skivor. Bilderna och filmerna från systemkameran tar mycket plats. Jag fick plats med åren 2002-2006 på en skiva (och då var den halvfull) och nu när jag är framme på slutet av 2010 så får jag plats med en månad på en skiva. Så det tar lite tid med andra ord =)! Men det får det ju vara värt! Hur back-upar ni era bilder?

Det bästa med att vårda barn är förmiddagarna. Sitter här med min kopp med indiskt chaite och äter mörk choklad. Sen på eftermiddan kommer jag bli rastlös och längta till jobbet igen!

Kram





Kommentarer
Anna - gravid i v.41

Skönt att Max mår lite bättre. =)



På IKEA blev det matstolen till Albin, en träleksak som han gillade, ljus och en lampa.



Hehe, ja jag ringer innan treträtters då ;) Skämt å sido, vore kul att ses med barnen någon gång. Kanske i vår eller sommar.



Kram

2012-01-24  /  13:52:27  /  http://withlovefrom.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback