Böcker och film

2012-01-16 20:24:37 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Här pågår en lugn kväll. Jag bakade pizza igårkväll och vi åt rester från den ikväll. Det är så skönt när middagen redan är fixad. Man får så mycket tid över när man slipper stå och laga mat.

Max har badat ikväll och sen har vi läst "Aja baja Alfons Åberg" och nu tror jag att Max sover för det är väldigt tyst. Han är väldigt intresserad av att lyssna på böcker, något han inte varit tidigare, så det tycker jag är jättekul. Favoriten har varit Bamse och vi har typ bara fått läsa Bamseböcker men nu börjar han intressera sig även för andra böcker. Förutom böcker är han ju väldigt intresserad av olika tv-program. Under julledigheten så har han tittat alldeles för mycket på Musses klubbhus (på dvd). Som tur är verkar hans fantasi och lek inte ta någon skada av det utan snarare tvärtom. Han och jag har byggt ett duplohus som vi kallar för klubbhuset som han leker mycket med. Andra program han gillar är Postis Per, Meckar Micke och Byggare Bob. Ni andra som har yngre barn, vad tittar de helst på?

Nu blev det lite skrivet om Max =).

Marcus och jag har varsin semla som väntar på oss i kylskåpet så jag ska nog ta fram dem alldeles strax.

Hoppas ni haft en bra dag! Imorn ska jag jobba i typ 12 timmar så ska försöka somna i ok tid ikväll.

Kram ♥




Kommentarer
Josefine

Semla lät mums, njut av den!

Angående tv/film för Ronjas del så blir det till 99% film eftersom vi har tvn i källaren, och där är vi inte på dagarna och jag och Mats går ner först när barnen har somnat på kvällen. Hon har en egen liten bärbar dvdspelare som hon tittar på. Och hon tittar på väldigt varierat, och allt går i perioder. Ett tag kan hon se Robin Hood om och om igen, och sen efter en vecka kanske hon tittar på Pingu lika många gånger. Hon tittar på en del Disney; Aristocats, Toy Story, Svärdet i stenen, Hitta Nemo men även annat; Bamse, Pingu, Hello Kitty, Nicke Nyfiken och mycket mycket mer. Hon har så många filmer att jag inte kommer ihåg :-D

2012-01-16  /  21:44:38  /  http://josselyn.blogg.se/
therese

Gud vad gott, det är samtidigt väldigt mysigt att göra hemmagjord pizza! :)

2012-01-16  /  22:10:18  /  http://tinythess.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Meja älskar just nu Madicken och Nils Karlsson pyssling. Är väldigt glad för det, eftersom jag inte gillar tecknat så mycket :)

2012-01-17  /  19:31:34  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback