Summa summarum

2012-12-27 17:58:00 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Tillstånd jag inte kommer sakna med att vara gravid: diverse besvär i de nedre regionerna, svårigheten att ta på mig kläder, smärtan när jag böjer mig ner, halsbränna, natthungern, klumpigheten, foglossningsvärken, illamåendet (men det var bara i början), tårarna som kan komma för minsta lilla grej, det konstande kissandet, svårigheten att vända mig i sängen, att inte kunna leka med Max ordentligt.
 
Vad jag kommer sakna: Buffarna i magen, känslan av att bära på ett mirakel, att inte behöva dra in magen när jag känner mig svälld, att känna bebisen hicka, att kunna äta precis vad jag vill utan att ha dåligt samvete, allas leenden när de tittar på min mage. Och jag har faktiskt känt mig snygg som gravid.... inte just nu då kanske.... men när jag var lite mindre gravid.... Förra graviditeten kände jag mig bara klumpig men denna gång har jag trivts bättre med mig själv.
 
Summa summarum: Det har varit nio fantastiska månader men nu känns det ganska skönt att jag inte ska vara gravid i några månader till utan att det handlar om dagar eller veckor. Sen så får vi träffa han/hon som saknas i vår familj ♥ Detta konstaterande har idag firats med att beställa lite nya toppar från Ellos för att fira min kommande kropp!!
 
 
 




Kommentarer
Linda Blom | bebis i magen ♥

GRATTIS! : ) Du blev en av 5 lyckliga vinnare i lucka 21
http://lindablom.se/2012/december/julkalender-2012-21-december.html

Återkom till mig med önskemål och adress så ordnar jag ditt pris : )

Kram Linda

2012-12-27  /  20:46:29  /  http://lindablom.se
Linda

Håller med dig om allt i stort sett.
Tack för dina stöttande ord. Jag känner bara att jag blir tokig på att ha alla känningar som bara besvärar.
Ja så är det ju, det är ju Leya som inte får en så rolig mamma och henne man behöver hjälp med.

Kram

2012-12-27  /  23:07:03  /  http://familyspace.blogg.se
Anna

Jag har haft väldigt bra graviditeter med endast förvärkar på slutet som varit jobbiga (fruktansvärt jobbiga). Det jag upplevt som jobbigast på slutet är dock att man saknar att vara själv i sin kropp. 9 månader är en ganska lagom tid :)

Spännande att det är så nära nu. Man längtar ju något otroligt efter att träffa den lilla i magen med :)

Svar: Jag har som tur är inga jobbiga förvärkar. De har varit lite onda men inte så att det varit jobbigt. Ja nu längtar jag jättemycket. Vill helst föda NU samtidigt som det vore bättre om det dröjer till januari =)
Sara

2012-12-28  /  08:54:03  /  http://annastankehorna.blogspot.com
Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11,

Roligt att läsa hur du haft och hur du mår nu under graviditeten :) man brukar vara bra less på slutet och sakna sin vanliga kropp <3

Sv: Det är 1mil mellan mig och syrran, så nära och bra, men hade velat bo i samma by egentligen ;) vi umgås ju så ofta :)

Trevlig helg <3 kram

2012-12-28  /  10:24:33  /  http://emmashjartan.se
Maria - Fabulous Life

Vilket fint kollage! Jag kikar in här flera gånger om dagen nu, alldeles spänd av nyfikenhet. Snart är er lilla här, jag är så avundsjuk :)

Svar: tack! ja det är spännande nu när det snart kan vara dags =)!
Sara

2012-12-28  /  20:16:27  /  http://Mariafabulouslife.blogspot.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback