Julklappsshopping

2012-12-03 22:54:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Mys här hemma
 
 
Gokväll! Klockan är alldeles för mycket och jag ska gå och lägga mig. Skulle precis skriva detta inlägg för ungefär en halvtimme sen men då började Max gråta och sparka omkring sig där uppe. Nu har jag äntligen kommit på vad hans oroliga nätter kan bero på. Misstänker växtvärk. Några gånger i veckan vaknar han sent på kvällen eller natten och är ledsen/hysterisk och sparkar omkring sig. Han sparkar och sparkar och det går knappt att prata med honom. Någon med erfarenhet av växtvärk? Han brukar lugna sig efter ett tag men sparkar sen omkring sig då och då under natten. Nu gav jag faktiskt en alvedon och hoppas det lindrar om det är så att han har ont. Han kan liksom inte sätta ord på det utan säger bara "Ta bort det" medan han gråter. Nu ligger han i vår säng så jag hoppas att jag får nån sömn inatt. Det brukar ju bli trångt eftersom vår mammiga kille helst ska ligga tryckt mot mig.
 
Har tillbringat kvällen med att nätshoppa julklappar. Hittade bra grejer så blev nöjd. För övrigt så har vi ätit pizza. Vårt möte på banken tog längre tid än väntat så unnade oss att köpa mat. Nu har vi i alla fall betalat av lånet på vår bil och bundit om ett huslån så månadskostnaden blir lite mindre framöver. Passande när jag ska vara föräldraledig! Alla bäckar små....
 
Nu ska även jag gå till sängs och hoppas på att få sova inatt. Godnatt till er ♥




Kommentarer
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Alicia vaknar ibland på nätterna med, gråter lite men mest gnyr hon, rör på benen och pratar om att det gör ont. Vi gav också Alvedon sist hon fick det och det hjälpte henne att sova den natten.

Hoppas natten gick bra.

Svar: Natten gick bra för Max har sovit. Han vaknade bara nån gång och gnydde och sparkade men han har legat som ett plåster på mig så ur min synvinkel har det varit en ganska kass natt. Nog trångt med gravidmage och alla kuddar jag vill ha =)!
Sara

2012-12-04  /  05:13:58  /  http://eekk.blogg.se
Emily

Det är inte nattskräck? Min 4-åring vaknar med ibland och skriker eller pratar osammanhängande, sparkar och går inte få kontakt med henne. Tog upp det med BVC och dom sa att det kunde vara det iaf.
Växtvärk har hon med, men då är det helt annat. Då vaknar hon och är ledsen och tar sig för benen och säger att det gör ont. Hjälper att ta alvedon eller vira in benen i något varmt tex en handduk, sjal eller ett par långa strumpor. Eller massera där det gör ont.
Hoppas det blir bättre och att han slipper vakna så på natten. Inte roligt för honom eller er.

Svar: Ja det har jag också funderat på om det kan vara det men har alltid föreställt mig att de är ännu mer okontaktbara vid det. Det går att prata med Max efter en stund även om han inte kan sätta ord på vad det är! Oavsett vad det är som stör honom så hoppas jag att det går över snart!! Är ju som tur är inte varje natt. Ska läsa på lite om nattskräck.
Sara

2012-12-04  /  09:52:27  /  http://positivaarne.blogg.se
Anneli

måste oxå nätshoppa lite julklappar. måste ta tag i senast kommande vecka....

2012-12-04  /  16:53:24  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback