I pulkabacken

2012-12-08 17:00:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Det luktar pepparkakor och saffran här hemma! Marcus har bakat saffransbullar på förmiddagen och jag har bakat pepparkaksmuffins och pepparkakskladdkaka på eftermiddan. Mellan det tog vi en promenad till pulkabacken. Det var så fantastiskt vackert med solen som sken och lite dimma längs med marken. Marcus och Max har varit där en stund på eftermiddagen också tillsammans med A-C, M och barnen. För min kropp räckte den stunden vi var där. Det är högt med snö så svårt att gå för mig (kan lugna er med att jag inte åkte något i backen). Det är verkligen perfekt att ha så nära till en bra pulkabacke (den ligger i slutet av vår gata). Har varit ca -6 grader idag men nu faller temperaturen och termometern visar nu -15!
 
 
 
 
 




Kommentarer
Anneli

Vad mkt godsaker ni hunnit baka :) Själv får vi massor med folk på adventsfikabesök imorgon o då kommer det bla bjudas på mjukpepparkaka som jag bakat sen tidigare, mums ;)

Svar: Mmm det är gott! Vi brukar aldrig ha hembakat i frysen så känns kul att ha det för en gång skull =) Får dock se hur länge det räcker med en fikatokig man här hemma =)
Sara

2012-12-08  /  20:32:55  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Josephine Einarsson

Tycker din blogg är fin!

Svar: Tack så jättemycket ♥
Sara

2012-12-08  /  22:40:17  /  http://photomemorys.blogg.se/
Maria - Fabulous Life

Åh vilka härliga bilder! Ser så skönt ut med sol! Tycker du är väldigt hurtig som ger dig ut i pulkabacken, jag drar mig bara för att gå till tunnelbanan :) kram!

Svar: Jag var ganska trött efteråt kan jag säga =) Kram
Sara

2012-12-08  /  23:47:08  /  http://mariafabulouslife.blogspot.se
Linda

Hur kommer du i termobyxor? Jag kan typ inte gå ut för jag har inget att ta på mig....
Kram

Svar: Jag har Marcus termobyxor som det är dragkedja längs hela sidorna på så då drar jag inte upp dem helt. Problemet är att de hasar ner hela tiden vilket är ganska obehagligt. Men går bra korta stunder! Jag måste ju vara ute i mitt jobb så är glad att jag får på mig nåt!! (marcus har fått låna ett par termobyxor av sina föräldrar så att han slipper gå utan) Kram
Sara

2012-12-09  /  00:20:21  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback