Bf

2012-12-29 10:14:33 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Ja då är bf-dagen här! Ingen bebisleverans ännu!
 
Känns konstigt att den 29 december verkligen är här. Det datum som man längtat efter så mycket och som man sagt så många gånger när folk frågat när bebis är beräknad. Sen har jag nog fått frågan "hur tänkte ni då?" fler gånger än vad jag hört ett grattis när jag sagt datumet men men....
 
Jag har sovit i typ tio timmar inatt med några vakenpauser men känner mig ändå helt golvad nu. I eftermiddag ska vi fira min kompis N som fyller 30 år idag och sen så satsar jag väl på en kväll i soffan.
 
 




Kommentarer
Linda

Ja wow nu är du där - bf!
Vad härligt att du får vila så bra innan det är dags. Jag är avis ;.)
Stor kram

2012-12-29  /  11:07:02  /  http://familyspace.blogg.se
Mikaela

Ingen bebisleverans här heller.Men det gör inget,jag håller ut söndag och måndag också :) Vilka kommentarer folk kan fälla,ja hur tänkte ni?;) Man prickar ju knappast inte in datumet självmant.Det blir som det blir ju.

2012-12-29  /  12:25:04 
Helen

Åh vad härligt att nå det magiska datumet . Och hur det än är så får du ju snart snart möta din lilla bebis.
Lycka till med allt .

2012-12-29  /  13:05:24  /  http://stenstromsbloggeria.blogspot.se/
Maria - Fabulous Life

Äh, jag är född den 30/12 och har aldrig lidit av det :) jag tyckte bara inte om att behöva ha lussebullar på kalaset och att få presenter i julpapper när alla andra alltid fick fina blommiga papper. Men det är ju sånt som går att lösa :) hehe Jag tror fortfarande att krabaten kommer imorgon :) kram på er!

Svar: Kalasandet är jag inte orolig för utan det är mer att man som decemberbarn kanske inte alltid är redo att gå vidare till skolan. Man är ju nästan ett år yngre än de som är födda i januari samma år. Eftersom jag jobbar på förskola så har jag sett decemberbarn som skulle behöva ett år till i förskolan innan de går vidare. Men detta gäller självklart inte alla! Finns ju alltid bra och dåliga exempel...räknar med att du är ett bra exempel ;) Vi får se om din gissning på imorgon stämmer! Kram
Sara

2012-12-29  /  17:21:00  /  http://Mariafabulouslife.blogspot.se
Emma - mamma till Meja och Alvin

Hoppas verkligen att bebis tittar ut snart :) Läser här inne som vanligt, även om jag är väldigt dålig på att kommentera nu för tiden.

Finna en massa bra barnappar till Ipaden. Sen jag var på den där föreläsningen med jobbet så är jag helt såld ;)

Kramar i massor!

Svar: Marcus har ju också varit på föreläsning genom jobbet så det är mest han som pushat på att vi ska ha en. Nu har även jag kommit på att det vore bra.... eftersom jag ska vara mammaledig =)! Vill ju ha nåt att roa mig med!! Och sen vore det självklart bra för Max. Han sitter aldrig vid datorn och förstår sig inte riktigt på det här med att styra pilen på datorn med musen. Och jag tycker det är bra att han inte är så intresserad men det finns ju så bra pedagogiska spel och sånt så då vore ju ipaden bra till det. Får nog bli ett köp snart =)!
Va roligt att du kikar in. Ja nu börjar jag bli less på att vänta på bebis. Vill ha henne/honom här nu =)! Kramar
Sara

2012-12-30  /  10:05:16  /  http://emmaoskrutten.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback