Barnmorskebesök

2012-12-27 15:43:49 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
 v 39+4(37+1)
sf-mått 36 cm (35 cm)
hjärtslag 140 slag/min (138 slag/min)
Huvudet neråt och fixerat
   Blodtryck ok
 

Vi testade ju sist om jag hade GBS-bakterier i mitt urin vilket jag hade med Max i magen och det visade sig att jag har det även denna gång. Så bebis och jag kommer få antibiotika vid förlossningen (har för mig att det är så). Här kan man läsa mer om GBS.
 
Det blev inget nytt besök bokat hos barnmorskan utan hon hör av sig i slutet av nästa vecka om hon ser att jag fortfarande inte fött.
 
 
Förresten så såg jag denna mysiga dress på Lindex igår. Tycker den är så söt =). Och ekologisk är den också.
 
 




Kommentarer
Johanna

Otroligt fin dress! I morgon är den stora dagen (tycker jag då ;))! Nädå, skämt åsido, så länge du mår bra och bebis mår bra så hoppas jag att den kommer när den är redo för det.

Kram!

Svar: Ja jag tyckte verkligen dressen var söt. Gillar knytbandet. Dock kostar den 179:- vilket jag tyckte var lite väl dyrt men får vänta på nån rabattkupong eller att nån köper den i present när bebis i är född =)! Ja bäst att vänta tills bebis är redo för då blir det allra bäst. kram
Sara

2012-12-27  /  18:45:26  /  http://justnuochidag.wordpress.com
fia - mamma till Isac

Hade velat ha den som pyjamas till Isac, men den fanns bara till 68 i storlek tror jag... Verkligen trist..

Nu när du är så nära januari så tycker jag att bebis kan stanna tills tisdag-onsdag ;)
Kram på er :)

Svar: va typiskt! alltid irriterande när man hittar nåt man vill ha och så finns det inte i rätt storlek. Vad har Isac för storlek nu? Ja nu får bebis stanna till 2013 =)
Sara

2012-12-27  /  20:51:32  /  http://spegelreflex.blogg.se
Fia - mamma till Isac ♥

Nu har han 74, o kommer nog kunna ha det ett tag till, för ca 2 veckor sedan var han 70 lång o byxorna är fortfarande långa. Har några 80-grejer o det är jättestort än så länge så 74 passar ett tag till.

2012-12-28  /  18:04:27  /  http://spegelreflex.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback