Maxad dag

2012-08-27 20:47:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Nu har jag landat i soffan med trötta ömmande fötter på en kudde. Denna dag är lite maxad. Jobbat 10 timmar, ätit mat hos svärföräldrarna (tack för barnvaktshjälp och mat) och sen varit på släktträff i en timme. Morfars kusiner från USA är här i Sverige. Nu ska jag slappa i nån timme och sen läggdags. Fast dagen är maxad så har jag inte träffat min Max så mycket. Längtar nu efter att hämta honom på förskolan imorn. Bästa stunden på dagen ♥
 
Bebisen fick just in värsta sparken och jag flög högt. AJ! Börjar bli en vilding.
 
Sådana här dagar när jag är trött och har en vecka framför mig som innehåller en hel del så ser jag målbilden framför mig: ett snöigt december, julstämning, spjälsäng bäddad, bebiskläder vikta i hyllan, BB-väskan packad, mysiga stunder med Max, adventsljusstakar, julgran....
 
Snart så är vi där.....
 
Snart....
 
Bara orka ett tag till
 




Kommentarer
Johanna

Det är bra med målbilder när det känns lite tungt. Försöker själv visualisera mig ett par månader fram, när allting kanske inte känns exakt lika slitigt.

Kram!

Svar: Ja det blir ju lättare. Du är ju mitt i den tuffaste perioden. I alla fall var de det för mig. Nu är det ju lite foglossning som spökar men det är klart bättre än illamående, trötthet och instabilt humör! Kram
Sara

2012-08-28  /  07:53:25  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Anneli

Ooh, längtar efter julstämning redan jag också, är ju så mysigt och kommer va extra speciellt i år med en bebis... :)

2012-08-28  /  16:33:24  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Anna - nygift <3

Vad mysigt det låter! Förstår hur du känner nu. Var i samma situation förra hösten. Men till sist kommer belöningen :) kramar

2012-08-28  /  22:46:14  /  http://withlovefrom.blogg.se
Linda

åh det lät mysigt - en lugn & mysig decembermånad med lugnt hemmalunk bland adventsljusstakar osv... Jag har planerat att vara ledig hela december med så det passar bra - hoppas på en vit månad och inga barn förrän tidigast 1.e januari för vår del ;.)

Svar: Ska du ta semester i december eller hur ska du göra? jag tycker det är svårt detta med planering av när man ska gå hem. Vill inte ta föräldradagar innan bebis föds helst. Men jag har ju foglossning nu som blir värre och värre så skulle tippa att jag orkar jobba heltid några veckor till och sen blir sjukskriven på några procent och antar att det blir fler och fler procent ju närmare december jag kommer!
Sara

2012-08-29  /  11:24:04  /  http://familyspace.blogg.se
Linda

Jag ska ta semester de första två veckorna i december och sedan ta föräldradagar de få dagar som blir över. Jag vet sedan förra gången att jag inte vill vara hemma med bebisen mer än 1 år (klättrar på väggarna då) så jag ska passa på att vila och mysa omkring hemma med Leya innan bebis kommer. Men man vet aldrig jag kanske vill vara hemma mer än ett år också men det räcker ju dagarna till ändå...

2012-09-04  /  19:33:32  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback