Bortskämd fru

2012-08-04 10:43:30 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gomorron! Jag är så slö! Börjar bli trött vid 22 på kvällarna men håller ut till midnatt då jag somnar direkt jag lägger mig och sedan sover jag till 10 på förmiddan. Hela dagen försvinner ju. Imorse vaknade Max strax före 8, ungefär samtidigt som Marcus åkte iväg några mil för att hjälpa sin syster med familj att bära flyttkartonger, men jag gick och la mig igen och vaknade upp 1,5 timme senare. Max som brukar komma in med jämna mellanrum satt som fastklistrad vid bolibompa.
 
Igår var Marcus borta hela dagen och jag och Max var själva. Jag inser att jag är en bortskämd fru i detta gravida tillstånd för är inte riktigt van att sköta tvätt, städning, kök och Max på en dag. Jag brukar oftat bara sköta maten (och Max såklart). Men igår gav jag mig på allt vilket tog typ hela dagen eftersom det hände saker hela tiden, exempelvis en son som gned in hela sig i smulorna från ett smörgåsrånpaket som medförde en dusch och städning av uterum, kök och hall. Klockan 16.30 när jag grejat hela dagen cyklade vi iväg och tog en fika och på kvällen cyklade vi till min mormor och morfar på kalas. På måndag börjar Marcus jobba så det är ju bara jag vänjer mig att sköta det hela!
 
 
Cykeltur hem sent igårkväll
 
 

Nu leker Max för fullt och om en stund tar vi nog en sväng till Bra & begagnat.
 
Kram
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback