Torsdagstankar

2011-09-22 13:27:22 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Jag har rast på jobbet och tänkte passa på att skriva några rader. Imorse hade jag och Max sovmorgon. Han vaknade vid 7 och ville som vanligt ta med täcke och kudde till soffan och titta på bolibompa. Då kröp jag ner i sängen igen och sov en timme till. Torsdagar är min återhämtningsdag gällande sömn. Jag går upp väldigt tidigt mån-ons så är väldigt skönt med sovmorgon på torsdagen.

När jag lämnade Max på förskolan idag blev jag illa berörd då det var några barn ute på gården som kallade Max för bajsmax. Kändes inte alls bra. Hemskt att det ska börja så tidigt med att barn retas. När förskollärarna ute på gården hörde det sa de till ordentligt på en gång och jag har även pratat med de som jobbar på Max avdelning. Jag tror inte att han utsatt mer än någon annan men jag vill självklart uppmärksamma dem på det så att de håller lite extra koll.

Ikväll ska vi på trivselkväll med korvgrillning på Max förskola. Ska bli roligt! Jag åker dit direkt efter jobbet för jag jobbar sent idag.

Kram till er ♥




Kommentarer
Linda

usch jag håller med. hade några barn som sa något till Leya men jag sa ifrån direkt. Kändes som en kniv i hjärtat. jag kommer garanterat bli en sån där mamma som jagar efter dumma ungar på skolgården haha. Fräs ifrån!



Kraaam

2011-09-22  /  18:30:15  /  http://familyspace.blogg.se/
Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Ursch. Ja sånt håller jag med om. Och man blir verkligen berörd som förälder också. Men det är väl kanske bara sånt barn slänger ur sig lite också, förhoppningsvis iaf!

Stor kram

2011-09-22  /  20:07:02  /  http://www.alltforforaldrar.se/theans
Anna

Usch, förstår att du blev illa berörd! Bra att du sa till även på Max avdelning. Jag får ont i magen av att bara tänka tanken att någon skulle vara dum mot någon av mina pojkar :S Hemskt att det kan börjas redan på förskolan :(



kramar

2011-09-24  /  08:18:58  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback