Kvällens middag

2011-09-25 20:40:29 ,   Allmänt/Vardagsliv

 

Ikväll lade jag ner lite energi på uppläggningen av vår mat. Blir ju så mycket roligare då. Även om det bara var jag, Marcus och Max så känns det ju festligare om det ser fint ut på tallriken. Vi åt grillade kycklingspett (ej grillade idag utan tog dem ur frysen. Bra med rester), jordnötssås och ris. I de små skålarna i bakgrunden ser ni sweet chilimarinerade tigerräkor och limeaioli. Mums så smaskigt det var! Söndagslyx med andra ord.

 

Vi hade en mysig eftermiddag med A-C & M med barn. Åt tomatsoppa, pannkaka med sylt och grädde till lunch och sen slappade vi och fikade fikarester från igår.

 

Jag har suttit och tittat på kort på Max som nyfödd och minns tillbaks. För tre år sen satt jag hemma med begynnande värkar efter att vattnet hade gått 16 timmar tidigare. Minnen.

 

Nu ska jag äta chips och fortsätta ignorera det faktum att det är vardag imorn. Denna helg var alldeles för kort. Och ärligt talat vet jag inte riktigt hur jag ska orka med veckan som kommer men det är väl bara att kasta sig in i det. Kram till alla er och tack för kommentarerna ang. tårtan och kalaset ♥





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback