Trerätters

2011-10-30 20:46:08 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gokväll! Sitter här nerbäddad under en filt och slötittar på tv. Har lite feber så blir att vara hemma från jobbet imorn. Har känt mig ruggig hela dagen idag. Har ont i halsen också så febern hör väl ihop med det antar jag.

Igårkväll var vi hos vännerna M och H och blev bjudna på trerätters tillsammans med A och D. Mums så gott det var! Och det var väldigt skönt att komma iväg och träffa vänner efter att ha varit typ fastvuxen i soffan här hemma efter magsjukan. Max var hos sin mormor och morfar igårkväll och sov även över där. När Marcus och jag kom hem från M och H vid midnatt så tittade vi på Robinson från i torsdags så vi gick inte och la oss förrän 1.30, men då var det ganska skönt att tänka att det enligt vintertid bara blir 0.30. Jag hade dock svårt att somna. Längtade efter Max. Var roligt att få hem honom idag igen. Vår härliga kille!



Redo att åka iväg!




Förrätt: Tomatsoppa a la Jamie Oliver



Varmrätt: Hjortstek med hasselbackspotatis, sås, gelé och sparris



Efterrätt: Jag kommer inte ihåg vad det hette. Om M läser detta kanske du kan skriva i en kommentar vad det hette? Det var chokladigt och gott i alla fall =)



Avslutade med att spela spel. Mysigt!


Tack för en trevlig kväll!





Kommentarer
Mamma Russin

Åh vilken mysig kväll ni hade.. :) Och den middagen med allt till såg underbar ut.. nyfiken på efterrätten vad det var ?



kramrkam

2011-10-31  /  09:32:06  /  http://enburkrussin.se
Nina (tävling pågår)

va super fin du är i håret! jätte fin!

2011-10-31  /  10:27:50  /  http://deliciously.se
Emmy

Hej! Vet ju att du är utbildad gymnasielärare men hur känns det att vara förskolelärare? Trivs du eller vill du hellre få en tjänst på en gymnasieskola? :)

2011-10-31  /  16:53:45 
Emma - mamma till Meja och Alvin

Härlig middag och snygg Sara :)

2011-10-31  /  18:45:35  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

Åh det såg verkligen jättegott ut!

2011-10-31  /  21:37:15  /  http://linchisblogg.blogspot.com
M

Självklart kan jag berätta vad efterrätten heter. Vi bjöd på en trippelchokladterrin med hallonsås.

2011-10-31  /  21:39:35 
Anna

Så snygg du är i håret! Såg ut som en supermysig kväll. Lyxigt :)



Även om man kan njuta av att vara ifrån sina barn en stund så längtar man nästan efter dem direkt, hihi. Konstigt det där!



kramar

2011-11-01  /  07:15:06  /  http://ambi.blogg.se/
Emmy

Tråkigt att man inte fick svar på sin fråga när jag var så nyfiken.. :/

2011-11-05  /  14:09:23 
Sara - Mamma till Max 3 år

Emmy: förlåt! jag hade självklart tänkt svara på frågan men det föll liksom bort ur minnet! sorry =)! Jag trivs bra som förskollärare och planen är att fortsätta med det framöver som det ser ut nu. Livet ser annorlunda ut nu än vad det gjorde för 8 år sen när jag tog beslutet att utbilda mig till gymnasielärare. Då var jag singel och ville liksom satsa på karriären och 45 timmars (eller mer) arbetsvecka skrämde mig inte. Idag när jag har barn så är det väldigt skönt att jobba mina 40 timmar och sen vara hemma med familjen och inte ha något arbete att göra hemma. Förskollärare var det jag tänkte bli från början när jag sökte in till lärarutbildningen och som tur är har jag en bred examen och är behörig att arbeta i förskolan. Men hur det blir senare i framtiden vet jag inte men jag kan tänka mig att jag kommer bli sugen på att ge mig in i skolans värld när Max och eventuella syskon blivit större och vill ha fler utmaningar i karriären och livet!

2011-11-07  /  21:45:11  /  http://sarasrum.blogg.se/
Emmy

Tack för svaret! Läser själv till gymnasielärare i svenska och religion och det var därför jag var så nyfiken! :)

2011-11-09  /  18:06:24 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback