Sorel

2011-10-19 16:09:02 ,   Allmänt/Vardagsliv
Å så jag njöt av att sluta tidigt idag. Jag hämtade Max och så åkte vi och fikade. Mys!! Max åt "kladboll" (chokladboll) och jag tonfisksmörgås och vaniljhjärta. Nu njuter jag av att kunna sitta här och blogga och läsa bloggar. Max leker för fullt inne på sitt rum. Just nu sjunger han på Lilla röda traktor-sången.

När vi hade fikat förut hämtade vi ut paket. Jag har beställt Sorelkängor. Jag är en riktig frysa-om-fötterna-människa och när man har ett jobb som kräver att man är ute ganska mycket varje dag så behövs det varma kläder och skor. Och om denna vinter blir likadan som de senaste vintrarna varit så måste jag ha varmare kängor. Så dessa Sorel fick det bli:



Skorna kostar en del och jag är ganska upprörd över att jag som lärare i förskolan inte får några kläder betalda. Det är ganska mycket man behöver både för inne- och uteväder. Så dessa skor får jag betala själv fast jag ska ha dem i jobbet för att överhuvudtaget kunna vara ute med barnen utan att stå och frysa. Varje gång jag tänker på det blir jag så arg.

Nej nu orkar jag inte tänka på det mer utan ska njuta av min lugna stund vid datorn innan det är dags att laga mat! Kram till er!




Kommentarer
Louise&Isabella + bebis i magen- BF 24 januari

Inget illa ment men konstigt att du lägger så mycket pengar på dig själv men köper vinterkängor på maxi till max! Även om du kan ha dina längre så borde han vara värd ett par ordentliga skor han med!

2011-10-19  /  18:19:29  /  http://bebbekarlek.blogg.se/
Louise&Isabella + bebis i magen- BF 24 januari

Däremot kan jag hålla med om att ni som jobbar inom barnomsorg iaf skulle fått lite "sponsorpengar" till skor, ytterkläder mm. Blir ju att ni är ute en hel del och så behövs det ju bra kläder som tål alla väder!!

2011-10-19  /  18:21:18  /  http://bebbekarlek.blogg.se/
Sara - Mamma till Max 3 år

Svar: Har du kollat på förra året? då hade Max ett par extrakängor från Maxi men han använde mest kavatkängor under vintern som vi köpt. Nu inför höst och vinter har han kavatkängor (köpta till nypris) samt ett par rejäla snökängor från skopunkten som fått bra betyg i tester. Så jag håller inte riktigt med om att vi inte köper ordentliga skor till honom. Hans hylla på förskolan är fullast av alla hyllor för han har kläder för alla väder. Olika sorters regnställ, överdragsbyxor m.m. Vi prioriterar alltid inköp till honom först!!

2011-10-19  /  19:33:26  /  http://sarasrum.blogg.se/
Thean

Ja visst är det dumt att inte man inte får arbetskläder! var lika för mig när jag jobbade i Hemtjänsten.



Och kan tillägga att jag tycker att ni bryr er om Max på allra bästa vis :)

Kram / Therese

2011-10-19  /  20:21:57 
♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Dom skorna har jag med köpt och är toppennöjd med dom. För jag har faktiskt redan börjat använda mina, frusen om fötterna som jag är ;)

2011-10-19  /  21:53:37  /  http://edvinsmamma.wordpress.com
Fia

Vi har diskuterat exakt samma hos oss, det känns bedrövligt. Inte nog med det så är man trött för jämnan och jobbar otroligt långa dagar och hinner inte med ett liv mer än på helgerna.



Men det skall bli trevligt att komma till dig imorgon! Stor kram!

2011-10-20  /  18:52:01  /  http://spegelreflex.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Åh dom där är jag sugen på med. Fast att ha hemma. Tycker att det är hemskt att ni inte får några arbetskläder alls betalda!!



Kram

2011-10-20  /  19:39:53  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

Jättedåligt faktiskt att man inte får något bidrag till arbetskläder då man arbetar inom barnomsorgen, vet själv hur det är då jag arbetade som dagbarnvårdare under en tid och hade ett ganska så stort klädkonto bara för att kunna vara ute med barnen i alla väder.

Har också kikat på dom skorna och hoppas att dom finns kvar hos Ellos, där kan du ju få dom med 50% rabatt.

Ha det gott

2011-10-22  /  20:35:16  /  http://uppochnervandahuset.se
Anna

Jag förstår att du är upprörd över att ni inte får några kläder betalda! Är det er kommun som är så? Dåligt! Jag vet inte hur det är med skor här men jag vet att alla som arbetar inom barnomsorgen har likadana jackor så de får ju vissa kläder iaf.



Tycker första kommentaren du fick i detta inlägg var väldigt onödig och jag undrar vad hon fick det ifrån. Tycker det märks att ni har Max i första rum :)

2011-10-23  /  21:52:43  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback