Gardintyger

2011-10-09 19:47:47 ,   Inredning/Hemma hos oss
Igår var jag och köpte gardintyg till de fyra fönstrena i vårt vardagsrum. ÄNTLIGEN!! Det har jag planerat att göra sen vi flyttade in men det har inte känts nödvändigt under sommaren men nu när det är höst och man vill ha ombonat och mysigt så känns det extremt nödvändigt och värt att lägga pengarna på.



Jag har svårt att beskriva med ord vilken typ av gardiner vi ska ha men jag har lämnat tyget till min sömmerska (mormor) med en skiss på hur de ska vara. De ska inte sitta med gardinstång utan i fönstret. Typ som en hissgardin sitter.... fast det ska inte vara hissgardiner.... ni får helt enkelt se bilder på resultatet när det är klart. Gardinerna kommer ha dubbelt tyg: det mönstrade inåt och det enfärgade utåt. Enbart det mönstrade hade blivit för tunt och dubbelt mönstrat hade inte blivit bra eftersom mönstret då synts igenom. Det lila tyget är ett rejält tyg som kommer stabilisera upp gardinen och framförallt det är ju SÅ snyggt!




Kommentarer
Thean

Å va fina tyger, var har du köpt dem?

kram/ Therese

2011-10-10  /  09:20:05 
frida

Fint! Härligt att du väljer lite färg så här på hösten. Det behöver man!



2011-10-10  /  09:47:48  /  http://www.livetmedtresinnen.wordpress.com
Louise

Oh vad fina färger:) hoppas du visar en bild sen när

det är klart!:) kram

2011-10-11  /  00:09:22 
felicia - 19 år och mamma

vilka härliga textilier!

2011-10-11  /  13:59:24  /  http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Anna

Jättefina tyger! Ska bli kul att se resultatet!

2011-10-16  /  08:27:39  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback