Förskolans dag

2011-05-19 16:57:50 ,   Allmänt/Vardagsliv
Idag är det förskolans dag och det har vi såklart firat på jobbet! Jag jobbar inte i samma ort där vi bor men det gör Marcus (han är också lärare i förskolan) så han hade träffat Max på förskolans dag-firandet. Kunde ju ha blivit rena familjefesten om jag också varit där ♥.

Idag är min nacke så otroligt mycket bättre än vad den varit de senaste dagarna och det är skönt att få en dag utan huvudvärk efter att ha haft det i princip konstant i några veckor. Känner mig fylld av energi fast jag jobbat hela dagen. Får hoppas den energin håller i sig ikväll då vi ska städa här hemma =).

Marcus och Max har precis varit iväg och fyllt på en dunk med bensin och de ska tanka gräsklipparen nu och sen klippa gräsmattan. Själv så ska jag väl ställa mig i köket och laga mat. Ikväll blir det ICAs bordskyckling, kokt potatis, sås och vinbärsgelé. En klassiker här hemma!




Kommentarer
åsa schönberg

Vad hittar ni på för skoj under förskolans dag? Kan kanske få något tips.

2011-05-19  /  19:58:35 
Sara - Mamma till Max 2,5 år

Åsa: där jag jobbar träffades vi tillsammans med de andra förskolorna på orten. Några "fröknar" spelade upp Bockarna Bruse som teater och sen sjöng vi sånger som vi övat på innan och när vi sjöng Pippi Långstrump så kom Pippi med en kappsäck med kexchoklad. Sen fikade vi och barnen lekte =)!

2011-05-19  /  22:35:21  /  http://sarasrum.blogg.se/
Anna

Nyklippt gräs är väl verkligen sommar :) Vi har inte haft premiärturen med gräsklipparen än. Nån liten herre har slängt sten på gräsmattan så jag har gått och plockat sånt. Ny gräsklippare vill man inte sabba på det sättet, haha.

2011-05-20  /  13:27:28  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback