Tisdag

2011-01-25 16:17:09 ,   Allmänt/Vardagsliv
Det känns som att jag är en dag före denna vecka för jag tror att det är onsdag idag. Känns lite tungt när jag påminner mig själv om och om igen att det bara är tisdag!

Fy vilken huvudvärk jag fick igår. En sån där riktigt elak en. Men som tur var släppte den vid 23 och då la jag mig. Idag har jag jobbat och hämtade Max på dagis vid 14.

Igårkväll, innan jag fick huvudvärk, lekte Max och jag på hans rum. Vi satt vid hans lilla bord och han serverade mat. Var så mysigt! Jag kan ibland få dåligt samvete över att jag inte sitter och leker med honom tillräckligt utan mest låter han leka själv. Igår på jobbet var jag med några småkillar som lekte "laga mat" och då gjorde sig det där dåliga samvetet påmint att jag minsann borde göra det mer hemma också. Det är ju alltid något man "måste" göra här hemma så blir ju inga långa stunder jag sitter inne hos Max. Men igår tog jag mig alltså tid. I nästan en timme satt jag inne vid hans bord och lekte. Massa mys!

För Max var det nog också en härlig stund för direkt när vi kom hem idag så ville han att jag skulle sitta på stolen. Det blev en liten stund men jag hade sen lite annat att fixa med (som vanligt). Då tog han fram sina nallar och gav mat till dem istället =). Nu slappar han vid en film. Tycker han verkar ovanligt trött. Kanske håller den där förkylningen som jag anat i några dagar på att bryta ut?!




Det kan bli lite färre blogginlägg här de närmaste dagarna för jag har ju fortfarande inte köpt någon sladd till min dator (har lånat min mammas över helgen men ska lämna tillbaks den ikväll) och Marcus har fått virus på sin dator. Jag har ungefär en timmes batteritid på min dator så jag får snåla med det de kommande dagarna och hoppas att jag kan ta mig inåt stan mot slutet av veckan och förhoppningsvis hitta nånstans där jag kan köpa en passande sladd. Det har ju visat sig vara svårare än jag trodde!




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback