Det där eländiga mammasamvetet

2011-01-31 16:11:06 ,   Allmänt/Vardagsliv
Max och jag kom hem för ungefär 45 minuter sen. Vi har lekt lite på hans rum och nu sitter han och slappar vid Teletubbies. Jag känner mig som en dålig mamma på eftermiddagarna när vi kommer hem för jag orkar inte leka så länge med honom. Jag vill hellre sitta vid datorn en stund och fixa och greja här hemma. Usch får dåligt samvete av att skriva det. Men jag jobbar ju med barn hela dagarna så när jag kommer hem är det skönt att göra lite annat. Max brukar vilja titta på film en stund för att varva ner efter dagis och det tycker jag är okej. Blir ju mycket för honom också på dagarna.

Jag har haft ont i magen i två dagar nu. Är min magkatarr som bråkar med mig. Svider och är obehagligt. Antar att det är lite för mycket tankar kring packning och flytt just nu. Kroppen säger ifrån för att jag är lite stressad inombords. Tänk om man bara kunde vrida fram tiden en månad så att vi vore på plats?!

Nu ska jag ta tag i diskberget och sedan mysa men min underbara son. Mammas finaste älskling =)!



ÄLSKAR!




Kommentarer
carro

Skönt att läsa att fler än jag känner så. Man är ju sååå trött, så svårt att få motivation att orka när man kommer hem, fast nu är filip jätte trött när vi kommer hem, så blir oftast lugna eftermiddagar.

2011-01-31  /  17:04:04  /  http://divocas.blogspot.com
Patricia

Så är det för mig med! Men däremot så kan jag känna att efter jobbet är det lugnt för då har jag saknat dom men om jag går hemma hela dagen, då orkar jag verkligen inte leka! =S

2011-01-31  /  19:07:56 
Jenny

Känner igen det där mammasamvetet. Vi är nog alla drabbade. Men just för att vi är medvetna om det är vi nog riktigt bra mammor:o)



Kram från en bra mamma till en annan bra mamma<3

2011-02-03  /  22:15:51  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback