Overall

2011-08-11 12:54:47 ,   Mode/Kläder
Det skrivs mycket om overaller på bloggar just nu. De mesta skriverierna får mig dock att känna mig som en dålig mamma som inte lägger 2000:- på en overall för att få det allra bästa till mitt barn så därför läser jag inga mer overallinlägg nu. Jag anser inte att vi har råd att lägga så mycket pengar på en overall för det är väldigt mycket annat som behövs till hösten och vintern också. Förra året köpte vi höstkängor till Max på kavat som verkligen var kanon så sådana kommer vi köpa i år med. Och sen behövs ju vinterkängor till Max också... och även till mig. Marcus och jag har ju sådana jobb att vi också måste ha rejäla vinterkläder för att kunna vara ute i flera timmar och det blir inte billigt!

Max har tidigare vintrar haft overaller från Gekås (ullared) och han har inte varit kall eller blöt alls så en sådan overall har det blivit i år också. Vi köpte även ett underställ i fleece och han har regnställ både fodrat och ofodrat så vi ska nog ta oss igenom hösten och vintern vi också =)!








Kommentarer
E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen

Jag försöker alltid komma billigt undan med barn kläder, dom växer ju så fort ändå. Vi har också köpt ytterkläder från Ullared och dom har fungerat bra :) men jag förstår känslan av att känna "sig dålig" som förälder när man inte lägger dyra pengar.

2011-08-11  /  17:52:39  /  http://eekk.blogg.se/
Emma -mamma till Meja och Alvin

Får ni inga arbetskläder alls? Vi har turen att få både regnkläder och vinterkläder. Vinterkängor får vi med. Tack och lov för det, för annars hade det blivit dyrt...



Overaller har jag hittills köpt till Meja begagnat, dom kommer ju Alvin att få ha med sen. Till Meja blir det dock en ny i år. Hittade ett bra erbjudande :)



Kramar

2011-08-11  /  20:11:57  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
emelie

Ja usch, det är ingen billig historia med alla höst och vinterkläder och vi har dubbelt att köpa... Jag tror inte heller att ju dyrare ju bättre. Jag har inte bestämt mig för vilka overaller och skor som ska få sitta på barnen i höst.

Kram

2011-08-11  /  22:10:02  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/
Therese

Jag tror inte på att dyrast alltid är bäst. Vi hade samma overall som er förra året till Mira och den var kanon. Hon var aldrig blöt eller kall i den. I år blir det en overall som jag fyndade för halva rean på kappahl förra vinterrean. Till Theo blir det en pop overall, men det enbart för att min mamma köpte den på rean förra året. Vi har inte heller råd att lägga 2000 på overall. Man får prioritera och köpa det som känns viktigast för just vår familj. Kavar skor blir det till Theo och Mira får gå i Din Sko stövlar i vinter. Jag hoppas att båda barnen får en rolig vinter oavsett kläder. Jag tycker om när jag lyckas fynda på rean, sen är det bara att hoppas att storlekarna stämmer när det väl är dax att användas.

2011-08-11  /  22:21:53  /  http://mirasmamma.blogg.se/
Linda

Jättefin overall! Jag skulle inte heller lägga så mycket pengar på en overall. Helt sjukt att de kan kosta så mycket.

2011-08-11  /  23:06:51  /  http://linchisblogg.blogspot.com
Anna

Jag har shoppat begagnade skor och overaller till Alexander. Siktar på det i år med. Dels växer de ju ur dem så fort och sen gör ju andra barn likadant så det som är begagnat kan vara som nytt. Har haft Kavat-kängor två år i rad som jag köpt begagnade men de har varit som nya. Fick en overall för 35 kr som var som nyskick. Användes hela förra vintern :)

2011-08-12  /  23:24:55  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback