Kantareller

2011-08-29 20:52:37 ,   Allmänt/Vardagsliv

 

Gokväll! Har inte blivit något bloggat idag förrän nu. Jag har jobbat 8-18.30 så har inte haft så mycket tid. Nu ikväll har vi rensat kantareller som min svärfar har plockat till oss så strax blir det kantarellsmörgås. Mums =)!

 

Max satt i mitt knä och gosade innan läggdags och då värkte mitt hjärta och jag kände mig som en så hemsk mamma som jobbar heltid och inte deltid och därmed inte hinner vara med honom lika mycket nu som förut. Men jag har ju varit hemma med honom i två år och sen jobbat deltid i ett år och han är ju ganska stor nu. Men mammasamvetet talar ändå!! Men det är ju inte tiden man träffas som räknas utan att man faktiskt tar tillvara på den tid man är tillsammans.

 

Det var lite kvällstankar från mig ♥





Kommentarer
Anna

Gott med kantareller. Vi fick av min svärmor. Mums!



Jag sitter ofta och klurar kring det där med tid. Jag vill börja jobba så fort som möjligt för jag anser att tiden man har sedan med barnen utnyttjas på ett helt annat sätt. Som nu när jag är föräldraledig...har inte råd att göra något kul med barnen men när man jobbar ser man ju till att utnyttja all tid man får med dem och gör roliga grejer + att man orkar göra roliga grejer varje dag. Dessutom kan det då bli skönt att vara hemma någon dag. Är jag hemma med barnen nu två dagar i rad klättrar de ju på väggarna. Tur att öppna förskolan finns iaf :)



2011-08-30  /  07:15:55  /  http://ambi.blogg.se/
CJ

Skogens guld! :)

2011-09-21  /  10:47:21  /  http://cjs.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback