Lite lunchtankar...

2010-05-12 13:00:57 ,   Allmänt/Vardagsliv
Det blev visst en liten bloggpaus på ett dygn! Det är inte alltid man kommer på nåt att skriva helt enkelt =).

Nu har Max precis somnat efter lunchen och jag har en bakad potatis i mikron. Ska äta den med smör, creme fraiche och crabsticks tillsammans med lövbiff. Lite lyxig lunchmat så här inför helgen ;). Ingen långhelg för oss dock för Marcus jobbar på fredag men kommer ju kännas lyxigt att han är ledig imorn.

Jag har nu verkligen börjat inse att min mammaledighet lider mot sitt slut. Marcus jobbar nästa vecka och sedan går han hem på pappaledighet och jag ska besöka arbetsförmedlingen.

Det är jobbigt att tänka att denna tid aldrig kommer igen. Känns lite vemodigt! Men samtidigt kommer jag ju vara hemma ett tag till eftersom jag inte har något jobb men det blir ju liksom inte samma sak när det inte bara är Max och jag. Marcus kommer och stör våra ordningar... hi hi =). Men jag tycker självklart det är jättebra att Max ska få spendera mer tid med sin pappa. Även om de gör mycket saker tillsammans när Marcus är ledig så är det 40 timmar i veckan då det bara är Max och jag. Nog om det...

Nya MAMA kom i brevlådan idag. Mysigt!

Dags att steka lövbiffen....





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback