En liten sabotör

2010-05-24 22:33:13 ,   Max
Vi har en liten sabotör här i vårt hem. Söt är han, men sabotör ändå.

Jag har bakat bröd ikväll. Ett filmjölksbröd med massa nyttigheter i som jag köpt hem: havrekross, vetekross, vetekli, linfrön.....

Det skulle gräddas längst ner i ugnen på 150 grader i 1,5 timme. Det är här sabotören kommer in. Han har utan vår åsyn ändrat graderna på ugnen under brödets gräddning så temperaturen var 225 grader och dessutom satt på grillfunktionen.

Kan meddela att brödet inte blev så bra. Som tur var upptäckte jag det i alla fall innan 1,5 timme hade gått så hann ta ut det. Det är väldigt mörkt på ovansidan. Dock lite för kletigt inuti. Jag skulle låtit det stått kvar en stund till men lätt att vara efterklok.

Den söta sabotören:



Bild från i lördags då vi firade min faster






Kommentarer
Mamma Russin

god morgon gumman..



men maxen då, hahaha.. vilken buse.. ;) som du säger så är sabotören mycket söt, hihi...



här regnar det som tok i dag och jag är sur som ett bi över att det inte blir nå lägenhetsbyte.. gahhh..



men det går nog snart över, vi är ju vana att bli "nobbade" på lägenheter.. :)



KRAMAR

2010-05-25  /  08:19:46  /  http://enburkrussin.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback