Brödet godkänt!

2010-05-05 22:20:23 ,   Allmänt/Vardagsliv
Har haft symöte här ikväll och de tyckte mitt hembakade bröd var gott. Tummen upp för det =). Då kanske jag till och med orkar göra om det.

Jag har duschat och ligger nu här i soffan med datorn i knät och ska läsa bloggar innan sovdags. Mer än så orkar jag inte nu.

Godnatt på er och hoppas ni haft en bra kväll!


Kom på att jag knappt skrivit vad vi gjort idag så här kommer snabbversionen: På förmiddan var vi och handla och sen satt vi på en bänk på en gångväg och tittade på bilarna som åkte på vägen bredvid. Max favoritsysselsättning. Lekte på gården innan vi gick in och åt mat. Max sov i nästan 2,5 timme innan jag väckte honom. Medan han sov städade jag och vilade. När han vaknat och ätit mellanmål gick vi ut på gården där flera barn i hans ålder var. Var ute i 1,5 timme och lekte och pratade med föräldrarna. Sen kom Marcus bror K hit och vi gick in. Jag bakade kladdkaka inför symötet. Sen kom Marcus hem och vi åt mat (som jag förberett tidigare på dagen vilket jag glömde skriva). Sen började de första tjejerna droppa in och Marcus, K och Max åkte iväg hem till K. Marcus och Max kom hem vid 20.30.




Kommentarer
Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Okej, så då är jag inte ensam om denna frustration.

Grr, men jag har aldrig hört om 1½års trots, är det vanligt?

Hur länge håller det i sej?

2010-05-05  /  22:43:15  /  http://salkert.se
Anna

Jag tänkte skriva det i inlägget om bakningen att ibland kan kladdigt vara bra. Jag brukar göra ett visst bröd som ska vara kladdigt och bullarna blir liksom aldrig runda men det är bra för då blir det en jättekrispig, taggig yta som är jättegod. Nackdelen är att det brukar bli hål i påsarna som ligger i frysen, hihi.



Låter som en innehållsrik dag :)

2010-05-06  /  09:08:42  /  http://ambi.blogg.se/
David Ottebrand

Tror du att de skulle säga om de tyckte det var äckligt ?

2010-05-07  /  16:31:46 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback