Vardagsliv

2010-03-01 21:44:22 ,   Allmänt/Vardagsliv
Helgerna är ju väldigt härliga när man är tillsammans alla tre och tar det lugnt men också träffar kompisar. Men det finns faktiskt en charm i vardagarna också. Det är så roligt när Marcus kommer hem från jobbet på eftermiddagarna och det är så härligt att se hur lycklig Max blir så fort han hör nyckeln vridas om i låset. Han tittar då på mig och spärrar upp ögonen och säger "Papa" och sen springer han mot dörren (han gör dock samma sak när posten kommer varje dag och blir då lite besviken när det inte är någon som kliver in genom dörren). Han blir så lycklig av att träffa sin pappa och jag blir självklart lycklig av att träffa min man. Det är så komplett när vi är alla tre och det är en härlig känsla.

Sen rullar allt på med först matlagning och sedan middag tillsammans vid 18.30. Är skönt att sitta vid bordet och prata om dagen. Disk och städning av köket följer sedan innan vi tittar på Halv åtta hos mig tillsammans (Max brukar då roa sig med att vräka ut alla videoband). Den som ska lägga Max (vi tar varannan kväll) städar Max rum, klär på honom pyjamas och sedan är det välling och tandborstning innan läggning.

När Max har somnat infinner sig lugnet här hemma. Det är väldigt skönt att sitta ner. Oftast blir det vid teven eller vid datorerna. Just nu tittar Marcus på film och jag sitter bredvid honom i soffan med datorn i knäet.

Känslan av att vara komplett är väldigt skön och då glömmer jag allt vad magproblem och oro inför framtiden heter utan då bara är jag. Och det behövs ibland. Vardagslivet är skönt.... när man är komplett =).

Ni gör mig komplett <3



Max tjuvstartar middagen




För några minuter sedan (jag är nyduschad därav handduken)





Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Fint skrivet :) Låter som hemma hos oss nästan!

2010-03-02  /  07:54:25  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback