Kiropraktorbesöket

2010-06-07 14:27:13 ,   Allmänt/Vardagsliv
Det var nog tur att jag bokade en tid hos kiropraktorn för han tyckte jag skulle ha kommit mycket tidigare.

Min nacke och rygg är i katastrofläge mer eller mindre. Han frågade flera gånger om om jag verkligen inte varit med om någon olycka som skadat nacken. Hade jag varit det skulle han skickat mig på nackröntgen. Hm.... inte så konstigt alltså att jag har mycket huvudvärk. Kanske även en delvis förklaring till mitt illamående av åksjukekaraktär. En förklaring till yrselkänsla i ögonen? Kanske även en förklaring till magproblemen, vem vet?!

Jag är försvagad på höger sida och har mycket mindre styrka i höger arm och hand än i vänster.
Nacken är väldigt stel och särskilt på höger sida och jag är även alldeles spänd där jag brukar ha ont i ryggen (bröstryggen, även det endast på höger sida) och där jag även hade stora besvär under graviditeten. Så nu är det behandlingar som gäller. Han knäckte en del idag och jag ska tillbaks på onsdag. Detta lär väl bli både smärtsamt och dyrt men det är väl dags att börja ta hand om mig själv! Och det är ju bättre att lägga pengar på att förhoppningsvis "bota" mig istället för att lägga pengarna på tabletter som ska lindra.

Innan han gjorde tester och behandlade lite så pratade vi ganska länge om varför min kropp är som den är. Det är ju stress det beror på och jag får väl inse att jag är stressad och har varit det i många år fast jag "bara" pluggat och varit föräldraledig. Det ligger mycket press i att studera på hög nivå under flera år och sedan pressen i att vara en bra mamma och fru. Kroppen tar skada. Och självklart också av mycket datorsittande och lite motion.

När jag åkte hem stannade jag på IKEA och åt lunch och väl hemma tog jag en promenad och nu vilar jag på rekommendation. Känner mig supertrött.

Men vilken tur att jag tog tag i detta nu när jag har chansen då Marcus är hemma med Max. Får tacka min mamma för det för hon mer eller mindre tvingade mig.

(min moster jobbar hos kiropraktorn jag var hos och min mamma går där känns bra att gå till någon som man vet är bra)




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Åh vad bra att du gick dit och fick experthjälp! :) Jag skulle verkligen också behöva det då min rygg och nacke är helkass! Kanske dags att ta hand om sig själv som du skrev...

2010-06-07  /  14:52:57  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Liw

Vad skönt att få saker och ting tillknackade även om det kan göra ont som satan :-)



Hoppas ni får ordning på rygg/nacke i sinom tid!

2010-06-07  /  15:18:41  /  http://www.liwetochvardagen.se
Anna

Vad skönt att du gick dit! Hoppas det hjälper dig. Jag har visserligen inte mycket arbetserfarenhet men att plugga är stressmoment nummer ett om man har höga krav på att prestera bra. Jag har många problem som uppstått av stressen: extrem pms, min mage, starten på mina viktproblem (jag hanterar stressen med extrem träning och orkar inte äta all energi jag gör av med) och en käke som gjorde så fruktansvärt ont att jag nästan blev tvungen att ha tandställning för att rätta till det för att bara nämna några av problemen. Först när jag blev gravid, mammaledig och började plugga efter det som problemen inte varit så många. Jobbigt att det ska vara dyrt att rätta till men hjälper det dig med alla de problem du har så är det ju värt varenda krona i slutändan! Stress är verkligen för j***igt!

Ta hand om dig! kramar

2010-06-07  /  15:33:57  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback