Planerar mat

2010-01-18 12:08:29 ,   Mat och annat gott
Jag sitter och planerar maten inför veckan så att jag vet vad jag ska handla i eftermiddag. Tänkte visa vad jag planerat till veckan:

(detta är vad vi äter på kvällen. Till lunch planerar jag inte lika noga utan äter rester eller gör enklare saker som tex soppor)

Måndag: Stekt rostbiff med klyftpotatis, grönpepparsås och sparris
Tisdag: Helstekt kyckling med bulgursallad
Onsdag: Hemgjorda hamburgare
Torsdag: Kycklingklubbor med ugnsrostade rotfrukter. Recept här och här(har ej testat det förut).
Fredag: Något med fläskfilé



Stekt rostbiff. På bilden är det potatistoppar till men ikväll blir det klyftpotatis




Kommentarer
Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Å så smaskigt.

Vi gjorde såna "potatistoppar" eller rusti tror jag det hette (?) här om veckan.

Är så gott.

Jag har dock kört i ugnsformar och vänt ut dem sen, hittils har de vart riktigt snygga och runda MEN det var ju smart att ha dem i typ muffinsformar också ;P

2010-01-18  /  13:56:55  /  http://www.alltfforforaldrar.se/theans
Patricia

Jodå lille Jamie är rätt så lugn =) Så länge han är i famnen hihi Han vill att vi ska bära honom HELA TIDEN! Det är sällan han skriker så det är skönt men det är jättejobbigt att behöva bära hela tiden. Elina henne kunde man lägga i babysitter så kunde hon ligga där och sova ett bra tag. Annars så sover han jättebra, vaknar 1 gång per natt =) Men vi har märkt att han är en bestämd liten kille! Han blir arg om han inte ligger som han vill =) Och han är redan med jättemycket, han fokuserade blicken redan när han va 4 dagar och nu så kan han följa ljud också =)

2010-01-18  /  14:08:50  /  http://tricias.blogg.se/
Jenny

Perfekt, fortsätt skriva veckomatsedel så jag kan få lite ny inspiration i köket, hihi.



Kram!

2010-01-18  /  16:44:24  /  http://www.barnlangtan.se/
lena

roligt att få lite tips, det här med att komma på vad man ska äta det är ett pyssel.

2010-01-19  /  21:44:57 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback