Enkelt bildredigeringstips

2010-01-21 10:04:43 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag redigerar sällan mina bilder förutom på ett sätt. Jag autofixar vissa på picnik.com. Ibland blir inte skillnaden så stor men bilderna jag tog i snön igår blev verkligen mycket bättre.

Bilderna är tagna utan blixt och därför är de lite mörka och snön blir blåaktig. Men genom att autofixa dem på picnik så blir de som de ska vara.

Titta här:




Originalbild                Autofixad bild




Originalbild             Autofixad bild

Det går även att justera bilder i Windows fotogalleri (programmet där mina bilder öppnas i när jag tittar på dem. Jag har windows vista. Jag tycker dock att picniks autofix blir bättre) I Windows fotogalleri är det väldigt enkelt att ta bort röda ögon.




Kommentarer
Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

Jag fixar och trixar heller inte med mina bilder.

Bara ungefär sådär som du =) Sen tycker jag det kan vara snyggt att göra svartvita bilder med en färg i detalj.

Men det hinner man inte så mycket nu för tiden innan man slänger upp dem på bloggen, haha ;)

2010-01-21  /  19:56:45  /  http://www.alltfforforaldrar.se/theans/
Emelie

Vilken skillnad! Blev mycket bättre ju! Söt är han ju också!

Kram

2010-01-21  /  20:11:45  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback