Kyckling i ugn

2010-02-17 22:31:08 ,   Mat och annat gott

 

Ska tipsa er om ett recept från Hälsokokboken. Nu skriver jag dock inte exakt som receptet. Och dessutom kan man ha i vad man vill i princip men detta är vad jag har haft de gånger jag gjort det.

 

- Kyckling (antingen en hel färsk kyckling i delar, eller filéer, ben eller annat)

- Paprika

- Zucchini/Squash

- Oliver

- Sötpotatis (står ej i receptet)

- Rödlök

- Morötter

- Kokt råris

- Chorizokorv

- ca ½ dl olivolja

- ca ½ dl balsamvinäger

- Salt och peppar

- Rosmarin

 

Man lägger allt i en form och strör över kokt råris (eller vanligt ris) och häller sedan över oljan och balsamvinägern och kryddar och sedan in i ugnen på 200 g i ca 1 timme. Det är nyttigt och gott =). Jag brukar göra en tzatztiki eller liknande till.





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback