Eksem

2010-02-24 23:03:03 ,   Allmänt/Vardagsliv
Usch va trött jag är på mitt eksem runt ögat. Idag har det även börjat bli runt andra ögat också. Har haft besvär i snart två månader men nu är det värre än förut. Kliar och svider! Har även börjar klia lite på övriga kroppen också. Jag har i perioder haft problem med eksem i ansiktet men nu är det snart 6 år sedan sist men då var det riktigt hemskt. Jag gick hela våren med hemska eksem runt ögonen. Jag såg helt uppsvullen ut i hela ansiktet och det enda som hjälpte var kortisontabletter men så fort jag inte åt dem längre så kom de tillbaks. Sen en dag efter flera månaders besvär försvann de. Vill inte att det ska bli så illa igen som det var då.

Jag har telefontid med min läkare nästa vecka i ett annat ärende (magen som vanligt) och ska då även ta upp detta med eksemen.

Som tur va hittade Marcus några kortisontabletter här hemma. Eftersom vi båda är allergiker har vi ett gediget hemmaapotek =). Så nu har jag tagit några stycken och ska ta resten imorgon och hoppas det lindrar lite.



Jag har varit på symöte ikväll och det var trevligt och smaskigt fika =). När jag kom hem såg jag den sista kvarten i herrarnas stafett. GULD!! Underbart! Hade tänkt se andra åket i storslalom också men det blir försenat hela tiden pga vädret så det blir nog sängen snart för mig.




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Jobbigt, jag vet hur det är! Var försiktig med kortisontabletterna bara, för de är inte alls bra för magen om du redan har en känslig mage!!

2010-02-25  /  06:46:41  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Anna

Usch, det är inte kul med eksem! Jag är en sådan där som har väldigt känslig hud så jag har haft ett och annat eksem. Det värsta var det under näsan som såg för hemskt ut så jag vågade knappt visa mig bland folk :(

Hoppas du blir av med det snabbt. Jag har en bekant som haft stora problem av eksem runt ögonen under hösten. Hon kom nog fram till att det berodde på något i stallet hon håller till i. Det kan vara så svårt att lista ut vad det är när det bara kommer ibland :S

2010-02-25  /  12:22:28  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback