Tillsvidare

2010-12-10 18:29:40 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej!

Precis som tidigare veckor har jag varit så trött i slutet av arbetsveckan att jag inte orkat blogga. Knappt orkat att starta datorn. Men nu är det äntligen fredag =)! Vi kör enkel middag idag. Köpte en färdiggrillad kyckling och till den äter vi klyftpotatis, grekisk sallad och tzatziki. Smaskigt och snabbt (förutom klyftpotatisen som ju ska stå en stund i ugnen).

De senaste veckorna har jag oroat mig en hel del för framtiden. Det jobbet jag har nu är ju ett vikariat och hon som jag vikarierar för kommer tillbaks från sin mammaledighet i januari. Jag trivs bra på skolan där jag jobbar och framförallt med mina kollegor men tyvärr är jag tvungen att sluta för det finns ingen annan tjänst åt mig just nu. De senaste veckorna har därmed bestått av en del jobbsökande. Och det har gett resultat eftersom jag i slutändan fick två jobberbjudande varav ett är en tillsvidaretjänst som jag tackat ja till. Så fr o m 1 januari blir jag förskollärare på 75%. Det är i samma kommun som jag jobbar nu (och även bor i) men på en annan ort. Känns tråkigt att behöva sluta på mitt nuvarande jobb men hoppas att jag ska trivas lika bra på mitt nya jobb. Det känns väldigt skönt att det är en tillsvidaretjänst.

Nepp nu ska jag sluta tänka på jobb och mysa med mina älsklingar!

Ikväll blir det massor av chips, popcorn och cola till Idol. Gissar dock på att jag somnar i soffan för jag har varit uppe sen 5.15 imorse.

Hoppas ni får en mysig kväll!




Kommentarer
Josefine

Åh vad roligt med jobbet! Förstår att det känns skönt att det är en tillsvidaretjänst. Jag håller en tumme för att du ska trivas :-)

2010-12-10  /  19:48:33  /  http://josselyn.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Grattis till nya jobbet :D

2010-12-10  /  19:53:31  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Anna

Grattis till jobbet. Skönt att ha tillsvidare-tjänst. Du kommer säkert trivas där med!!

2010-12-11  /  09:33:51  /  http://annasunderbara.blogg.se/
Caroline, mamma till Wille

Skönt att det löst sig med jobb :) Du kommer säkert trivas bra där!

2010-12-12  /  13:29:05  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback