Tur och otur

2010-04-19 10:18:07 ,   Allmänt/Vardagsliv
Denna helg har vi både tur och otur.

Otur är att vår bil inte riktigt vill funka som den ska. Vi bytte ju batteri i fredags och då funkade den igen och den gick även i lördags men igår var den stendöd igen. Fick igång den med startakablar en gång men när vi stängde av den och skulle starta den en stund senare var den död igen. Blev lite panik när vi skulle iväg på 1-årskalas igår. Vi skulle åka 10 mil. Men fick låna bil och bilbarnstol av mina föräldrar. Fick nämligen inte ut bilbarnstolen ur vår bil eftersom det inte gick att låsa upp bakdörrarna pga att centrallåset lagt av eftersom bilen inte fick ström. Tänk vad krångligt det kan bli när bilar ska vara så elektriska. Att man inte ens kan dra upp låsknappen...!!

Nåja, nog om oturen. Nu till det lite roligare, turen (om ni orkat läsa ända hit). Som jag visade i inlägget jag la upp alldeles nyss så vann Marcus en fruktkorg i lördags och igårkväll när jag kikade in på min blogg fick jag veta att jag vunnit denna bloggtävling hos Annah. Riktigt roligt =).



Ytterligare en tursak är att det under dagen kommer upp en tävling här på min blogg =).




Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Usch och fy för bilproblem! Skönt att det löste sig och att ni haft en bra helg ändå!

Testa Emovat för eksemen, det är kortisonkräm så det finns bara på recept. Men du kan ju ge det ett försök!

Kram

2010-04-19  /  11:47:10  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback