Fika!

2010-04-13 13:25:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
På förmiddan har vi varit och fikat hos min mormor. Morfar var inte hemma.



Smaskigt var det =).



Max blev helt exalterad när han fick bulle. Ni andra som har barn som är mellan 1 och 2 år hur gör ni med sötsaker till dem? Max får fika bulle, kaka och tårta när vi är borta och det bjuds på det men han har aldrig fått dricka saft. Vi dricker aldrig saft hemma så det har inte varit några problem. Han är nöjd med sitt vatten. Hemma fikar vi väldigt sällan men gör vi det brukar han få smaka om han vill. Annars äter han mariekex. Det fikar han varje dag =).



Vi fikade på mormor och morfars inglasade altan men Max smet ut då och då. Det var varmt och skönt i solen men blåste lite så jag fick "fånga" in honom och ta på jacka och mössa. Han gungade även lite i lekparken hos dem. När vi kom hem ville han vara ute här också. Flickan med mamma som vi pratade och lekte med igår var ute på gården så vi lekte med dem i cirka en timme. Sen var det en trött kille som åt mat och somnade så fort huvudet las ner på kudden.





Kommentarer
Emma - mamma till Meja

Meja får nån gång smaka fikabröd, dock väldigt sällan. Vi fikar i princip aldrig här hemma, och hos Svens föräldrar brukar hon äta skorpa när dom äter bullar...

2010-04-13  /  13:55:24  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

åh vad smaskigt!

jag brukar faktiskt inte stirra med sånt nu längre. Innan hon var 12 månader hade hon aldrig ätit något sött typ men nu får alltid smaka av oss. Sockerfri saft dricker hon när det är något speciellt men aldrig läsk tex. Vi fikar väldigt sällan här hemma men om vi gör det så brukar hon äta ngt kex, riskaka eller likannde.

kram

2010-04-13  /  14:01:19  /  http://familyspace.blogg.se/
Caroline, mamma till Wille

Wille får alltid smaka fika när vi är borta eller så. Nu är de ju så medvetna om vad andra äter. Men mariekex är det nog lika mycket socker i som bullar har jag hört. Han dricker bara vatten eller mjölk och det är han nöjd med. Hemma äter vi mest onyttigt när han har lagt sig, blir lättast så :) Han älskar bullar och kakor och skriker kaka i affären så fort han får syn på några!

2010-04-13  /  14:35:26  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Emelie

Än så länge så har inte våra barn varit intresserade eller blivit erbjudna något sött. Men det kommer väl snart antar jag. Jag vill såklart inte att de ska äta en massa, helst inget men jag kan säkert inte förhindra dem heller. Saft går helt bort, men som du säger, en bulle eller glass tycker jag ändå är okej.



Så skönt ändå att du är hemma i två år med honom. Jag skulle bli för rastlös om jag var det så det är väl kanske också egoististkt. Jag kommer dock inte jobba mer än 75% så barnen kommer bara gå på dagis 2,5 dag i veckam (jag jobbar ju kvällar och helger med) och jag tror de kommer tycka det är superkul.

När sk adu börja jobba igen då?

kram

2010-04-13  /  21:44:54  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/
Anna

Alexander brukar få banan eller annan frukt när vi är borta och det fikas. Så länge han är nöjd så kommer vi fortsätta på det sättet. När han själv börjar be om att få smaka kommer han nog få ngt litet när vi är borta och fikar. Hemma fikas det aldrig. Söt dryck får han aldrig utan det är mjölk eller vatten. Sen har du ju läst hur det fungerar på dagis suck

2010-04-14  /  09:17:12  /  http://ambi.blogg.se/
Nina

Nu är mina barn lite äldre, men vi dricker heller aldrig saft eller fikar en massa hemma ; )

2010-04-14  /  09:26:51  /  http://petitfashion.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback