Bring it on

2010-04-27 12:55:03 ,   Allmänt/Vardagsliv
Förstår inte riktigt varför min kropp ska vara så mottaglig för allt. Jag tror att jag börjar utveckla astma.

Jag har inte varit allergisk när jag var liten förutom att jag hade eksem men det var mest orsakat av viss mat. Det var inte kopplat till pollen och sånt. Mina eksem försvann nån gång under högstadiet eller det kanske var tidigare än så?! Men i alla fall så kom det tillbaks 2003 då jag fick ansiktseksem helt plötsligt. Sedan på våren 2004 svullnade jag upp i hela ansiktet, fick eksem runt ögonen och hade rinnande ögon. Detta pågick i typ ett halvår och det enda sättet det kunde lindras var med kortisontabletter men så fort jag slutat äta dem så kom det tillbaks igen. Enligt provtagningar var jag allergisk mot alla träd, gräs, pollen, damm och kvalster. Uppsvulladen i ansiktet försvann helt plötsligt och har sedan inte kommit tillbaka.... tills nu då jag har ögoneksem igen (men är lindrigt nu jämfört med 2004). De senaste vårarna och somrarna har jag haft besvär med rinnande och kliande ögon samt täppt näsa pga allergi men det har hållt under kontroll med hjälp av mediciner.

Men det jag ville komma till var astman. Jag har de senaste veckorna haft obehagligt att andas i omgångar varje dag. Känns nästan som sand i halsen. Och jag får högre puls och liksom känner mig trött och sjuk. Har i alla fall kommit fram till att det är allergin eftersom Marcus som också lider av pollenallergi och har astma känner igen det.

Så.... finns det fler symtom på pollenallergi... bring them on! Jag är som sagt mottaglig....




Kommentarer
idah

Vilken mysig blogg du har! Hoppas allt är bra med dig =)

2010-04-27  /  13:07:32  /  http://idahfridhs.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback