Laxbiffar

2009-09-20 10:23:24 ,   Mat och annat gott
Igår lagade jag laxbiffar åt mig och Max (Marcus är allergisk mot fisk). Åt det med rotfrukter i ugn (morötter och sötpotatis) och guacemole. Smaskens var det!



Laxbiffar (4 biffar):

2 laxkotletter
1,5 msk dijonsenap
2 msk citronsaft
2 lökar (vårlök/purjolök) Jag hade dock ingen lök alls hemma så hackade en vitlök istället
1 ägg
1,5 dl havregryn
salt & vitpeppar

Koka laxen i fyra minuter. Mixa havregrynen så det blir som mjöl och ställ det åt sidan. Mixa sedan laxen, senapen, citronsaften och löken. Tillsätt ägget och havregrynen. Krydda och ställ det i kylen en timme (mamma tipsade mig dock om att det kan stå i frysen i ca en kvart istället så jag gjorde det). Forma sedan till fyra biffar och stek dem.

En annan variant av laxbiffar hittar du här.




Kommentarer
Emma

Åh, guacemole som är så gott! Själv ska jag göra egen sushi till lunch idag, smaskens!

2009-09-20  /  10:28:06  /  http://emmasrum.blogspot.com
Ingela

Vi älskar lax, så det måste vi prova! :)

2009-09-20  /  22:18:14  /  http://trebarnslandet.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback