Datortid

2009-09-22 12:09:51 ,   Populärkultur
Det står en hel del, både på text-tv och i tidningar, om att alltfler fastnar i att använda sociala sidor på nätet som ex. facebook. Bland annat har aftonbladet en artikel här. När jag läser sånt så hamnar jag genast i förnekelse: sån är inte jag.

Men om jag tänker efter så blir det mycket dator ibland. Kanske inte bara facebook men bloggen, bloglovin och annat som fångar intresset. Jag kan bli skrämd av hur mycket tid man lägger på sådant.

Ibland blir jag dock bara anti. Som när jag känner ett starkt behov eller förpliktelse att jag måste uppdatera bloggen. Då brukar jag strunta i det för att visa mig själv att världen inte går under för det.

Det är olika hur mycket jag surfar på nätet varje dag. Det beror på lite vad vi gör. Är vi iväg och gör något så tänker jag inte alls på datorn men jag skulle ha svårt att gå hemma en hel dag utan att sätta på datorn.

Även om jag oftast bara sitter små stunder i taget så blir det ju ganska mycket om man räknar ihop dem. Uppskattningsvis blir det nog 1-3 timmar framför datorn varje dag.

Jag försöker i alla fall minska ner tiden på vissa saker. Många brukar fråga om det tar mycket tid att blogga men det tycker jag inte. Det som tar tid är ju att läsa många bloggar. Jag har prenumererat på väldigt många via bloglovin men häromdan gjorde jag en ordentlig rensning. Tog bort många som jag ändå aldrig brukar kommentera. Så nu borde jag få mer tid över =)

Hur mycket tid spenderar ni framför datorn varje dag?




Kommentarer
Caroline

Jag kan få en tidigare planerad operation, det är det jag ska be kirurgen om. Men det är inte alls säkert...



En akut op får man bara ifall man har inflamerad galla. Alltså, blir gul, får feber eller skiter vitt...



Annars är de inte "farligt" :(

2009-09-22  /  12:48:25  /  http://nindo.blogg.se/
Patricia

Jo det har jag gjort nu! Det lät på dom som dom redan hade upptäckt detta. Ska skicka in ett klagobrev med en blöja så hör dom av sig sen!

2009-09-22  /  14:28:55  /  http://tricias.blogg.se/
Patricia

Jo det har jag gjort nu! Det lät på dom som dom redan hade upptäckt detta. Ska skicka in ett klagobrev med en blöja så hör dom av sig sen!

2009-09-22  /  14:34:15  /  http://tricias.blogg.se/
Patricia

Nä inte alla, vi tar några stycken i taget bara. Man ringer till Försäkringskassan och säger att man vill flytta över dagar så skickar dom hem ett papper som man fyller i hur många dagar och skriver på.

2009-09-22  /  14:35:45  /  http://tricias.blogg.se/
Sara

Kul att jag fick vara kvar på din sida.

Jag sitter vid datorn i stort sett hela dagarna när jag är på jobbet och när jag kommer hem gissa vad jag gör då.... jo jag sätter igång min dator. Kan bero på att jag bor ensam och inte har pojkvän. ;o)

2009-09-22  /  15:11:02  /  http://blogg.aftonbladet.se/ensamblirstark
Emmeli

Ja, man är nog på datorn mer än vad man tror...Men man gör ju så mycket nödvändigt också. Som internetbanken t.ex =)

Nee, jag ska nog gå i dina fotspår och dra ner på tiden jag sitter vid datorn! =)

2009-09-22  /  16:56:53  /  http://lini07.blogg.se/
Jenny

Usch ja, sitter mycket vid datorn på dagarna. Men jag är ju hemma så det blir lätt att man fastnar. Som tur är har jag ju en del förberedelser att göra inför bebis ankomst plus att jag ofta har grejer inbokat utanför hemmet vilket gör att det vissa dagar inte blir så mycket framför datorn:o)



2009-09-22  /  21:16:21  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback